ارسال پیام در واتس‌اپ

وکالت . وکیل ابطال مبایعه نامه

ابطال مبایعه نامه

دعوای ابطال مبایعه نامه، از دعوای شایع در محاکم دادگستری می باشد.

طرفین قرارداد بیع، قبل از تنظیم سند رسمی، اقدام به تنظیم سندی عادی به نام قولنامه یا مبایعه نامه می کنند که به موجب این سند، توافق می کنند که در موعد مقرر با تنظیم سند رسمی، تعهد به انتقال را انجام دهند. اما ممکن است که این هدف غایی حاصل نشود و در نتیجه منجر به تنظیم سند رسمی نگردد. به این نحو که یکی از طرفین و یا هر دو مصلحت خود را در انجام تعهد به انتقال مبیع ندانند و بخواهند آن را منحل کنند. موارد ابطال مبایعه نامه در قانون پیش بینی شده است.

«ماهیت مبایعه نامه»

مبایعه نامه وعده بیع است نه خود بیع

به عبارت دیگر در مواردی که خریدار و فروشنده قصد معامله ای را دارند

ولی هنوز مقدمات آن فراهم نشده است .

قراردادی می بندند و تعهد می کنند که معامله را با شرایط معین و در مهلت خاص انجام دهند ، سندی که در این باب تنظیم می شود وعده بیع و در زبان عرف «مبایعه نامه » نامیده می شود.

به عنوان مثال خریدار متعهد می شود که ثمن معامله را در موعد مقرر شده تهیه کرده ، در دفترخانه به فروشنده تحویل دهد و فروشنده هم متقابلا متعهد می شود که اسناد لازم را تهیه و برای انعقاد معامله به همان دفترخانه مراجعه کند .

بدین ترتیب هدف از تنظیم مبایعه نامه این است که برای طرفین دینی به وجود آید که موضوع آن انشا عقد بیع است

و به همین دلیل است که اگر یکی از طرفین از انجام تعهد خود سرباز زند دیگری میتواند الزام او را به بیع از دادگاه بخواهد .

مبایعه نامه مانند سایر اسنادی که برای ایجاد تعهد تنظیم می شود در دادگاه معتبر است و طرفین مکلفند مفاد آن را اجرا کنند، زیرا تعهدی که ضمن آن شده متکی به قرارداد خریدار و فروشنده است.

گاهی طرفین معامله و قرارداد ممکن است از انجام تمام و یا برخی از تعهدات خود در مبایعه نامه خودداری کنند. به همین علت تعهد به بیع و انتقال مالکیت منتفی می شود. بنابراین ابطال مبایعه نامه در موارد زیر امکان پذیر می باشد.

 اقاله مبایعه نامه:

اگر کسی بعد از خرید یا فروش کالایی، پشیمان شده و از فروشنده یا خریدار درخواست بهم زدن معامله (فسخ و رفع عقد) را کند و فروشنده یا خریدار این درخواست را قبول کند، این عمل را “اقاله” مي‌گویند.

خیارات در مبایعه نامه:

اختیاراتی را که قانونگذار برای برهم زدن معاملات و در نتیجه بهبود شرایط آن برای متعاملین (طرفین معامله) بیان کرده است «خیارات» می‌نامند. این خیارات شامل: خیار مجلس، حیوان، تأخیر ثمن، رؤیت و تخلف از وصف، غَبن، عیب، تدلیس، تبعض صفقه و خیار تخلف از شرط می باشد.

انفساخ مبایعه نامه:

انفساخ : انحلال قهری است بدین معنا که عقد، بدون نیاز به عمل حقوقی اضافی، خود به خود از بین می‌رود و حق انتخاب برای طرفین یا دادگاه باقی‌ نمی‌ماند. یعنی بدون اراده ی طرفین عقد منحل می‌شود.

دعاوی حقوقی دعاوی ملکی اموری مهم و تخصصی است،آن را به وکیل دادگستری وکیل ملکی ابطال مبایعه نامه در رشت گیلان و متخصص آن بسپارید.

مشاوره حقوقی وکالت تخصصی در امور ملکی ابطال مبایعه نامه در رشت گیلان توسط مؤسسه حقوقی فرزانگان عدالت واقع در رشت گیلان با کادری مجرب از وکلا وکیل متخصص،با تجربه در دعاوی ملکی ابطال مبایعه نامه در رشت گیلان

*تعیین ملاقات با وقت قبلی

*مشاوره حقوقی دارای هزینه می باشد.

*مبلغ حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت می توانید از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه:

۶۱ ۱۵ ۲۶ ۳۳ 013

همراه موسسه:

۵۳ ۳۰ ۴۳۰ ۰۹۱۱
زمان پاسخگویی به وقت ایران: روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ عصر الی ۲۱  می باشد.

آدرس:رشت. بلوار معلم. فاز دوم. بالاتر از میدان سرگل.رو به روی بیمه کار آفرین.ساختمان فرهنگ.طبقه اول.واحد ۱

برچسب ها : وکیل ملکی در رشت،وکیل باتجربه در رشت،وکیل متخصص در رشت،وکیل پایه یک دادگستری در رشت،وکیل و مشاور حقوقی در رشت،وکیل پایه یک آقا در رشت،وکیل پایه یک خانم در رشت،مؤسسه حقوقی در رشت،وکیل مطالبات در رشت،وکیل چک در رشت،وکیل سفته در رشت،وکیل،وکالت، الزام به تنظیم سند رسمی در رشت،وکیل تنظیم قرارداد در رشت،بهترین مؤسسه حقوقی در رشت،وکیل دعوی حقوقی تصرف عدوانی در رشت،وکیل دعوی کیفری تصرف عدوانی در رشت،وکیل خلع ید در رشت و گیلان،وکیل طرح دعوی تصرف عدوانی در رشت و گیلان،وکیل کارشناس ارشد حقوقی،وکیل ماهر در رشت،وکیل باتجربه در رشت و گیلان،وکیل طلاق توافقی در رشت و گیلان،وکیل طلاق در رشت و گیلان،وکیل مطالبه مهریه در رشت و گیلان،وکیل مطالبه نفقه در رشت و گیلان