ارسال پیام در واتس‌اپ

وکیل بطلان معامله در رشت – گیلان

وکیل بطلان معامله در رشت – گیلان

هریک از قراردادها و معاملاتی که در قوانین پیش‌بینی شده است آثار خاصی دارد که برخی از این آثار، اصلی و برخی دیگر، فرعی هستند. افراد برای تحقق این آثار، چنین قراردادهایی را منعقد می‌کنند اما باید توجه کرد که برای به‌وجود آمدن این آثار باید شرایط خاصی رعایت شود و در صورت عدم رعایت این شرایط، نمی‌­توان انتظار تحقق این آثار را داشت. برای مثال اثر اصلی قرارداد بیع (خرید و فروش) انتقال مالکیت است؛ یعنی شخصی که با پرداخت مبلغی اتومبیل شخص دیگر را خریداری می‌کند، با این معامله مالکیت اتومبیل از فروشنده به او منتقل می‌شود. در مقابل فروشنده‌ی اتومبیل هم مالک پولی می‌شود که خریدار به او پرداخت کرده است. نمونه‌ی دیگر این قراردادها، عقد ازدواج (نکاح) است. اثر اصلی عقد نکاح، ایجاد رابطه‌ی زوجیت است؛ یعنی با این عقد، زن و مرد به هم مَحرم شده و با ایجاد زوجیت، حقوق و تکالیفی برای هریک از آنها به وجود می‌آید. برخی مواقع یک قرارداد با رعایت تمامی شرایط منعقد می‌­شود و پس از مدتی به خواست طرفین یا به علتی دیگر از بین می‌رود. هنگامی که قرارداد به خواست و اراده‌ی طرفین از بین برود، از آن به «فسخ قرارداد» تعبیر می‌­شود اما هنگامی که قرارداد به حکم قانون از بین برود، به آن «انفساخ قرارداد» می‌گویند.

وکیل بطلان معامله در رشت – گیلان

اما در برخی مواقع به علت عدم رعایت قواعد و ضوابطی که در قانون پیش‌بینی شده است، به طور کلی یک قرارداد از ابتدا به وجود نمی‌آید. در واقع هنگامی که از باطل بودن قرارداد یا معامله‌ای سخن می گوییم، مقصودمان این است که به‌طور کلی هیچ قراردادی شکل نگرفته و در نتیجه هیچ‌یک از آثار اصلی و فرعی مربوط به آن نیز به‌وجود نمی‌آید. در واقع هنگامی که گفته می‌شود «یک قرارداد باطل است»، مقصود این است که این قرارداد از ابتدا هم به وجود نیامده و گویا هیچ قراردادی در میان نبوده است؛ نه اینکه ابتدا و در یک بازه‌ی زمانی به وجود آید و سپس از بین برود. قرارداد باطل از نظر قانونگذار وجود خارجی ندارد. باید توجه نمود که قرارداد باطل به هیچ عنوان و با هیچ اقدام بعدی نمی‌تواند تبدیل به قراردادی صحیح شود و از این رو گفته می شود که «قرارداد باطل همچون مُرده‌ای است که نمی‌توان آن را زنده کرد». برای مثال هنگامی که گفته شود قرارداد بیع باطل است، مقصود این است که از ابتدا هیچ قرارداد بیعی شکل نگرفته و در نتیجه اثر اصلی این قرارداد که انتقال مالکیت است، تحقق پیدا نکرده است. براین‌اساس هیچ مالکیتی هم به هیچ‌یک از طرفین (یعنی خریدار و فروشنده) انتقال پیدا نمی‌کند و حقوق و تکالیف بعدی هم بر هیچ‌یک از آنها بار نمی‌شود. از طرفی هیچ اقدامی از طرف خریدار و فروشنده هم نمی‌تواند این قرارداد باطل را تبدیل به قراردادی صحیح نماید .

وکیل بطلان معامله در رشت – گیلان

✍ مشاوره حقوقی – وکالت تخصصی در انواع دعاوی تجاری بویژه دعاوی اسناد تجاری از جمله : مطالبه چک ، سفته، اقامه دعوای حقوقی مطالبه وجه چک علیه صادر کننده و ظهرنویس، اقامه دعوای کیفری و تقاضای مجازات صادره کننده چک ، اخذ حکم جلب ، ممنوع الخروج کردن ، توقیف اموال صادر کننده چک و ظهر نویس و ضامن، دعاوی شرکت های تجاری، دعاوی قرارداد های تجاری-بازرگانی و سایر موضوعات و دعاوی حقوقی از قبیل دعاوی ملکی، قراردادها و تعهدات مالی، پیمانکاری، خانواده، داوری، کیفری و… در دپارتمان حقوقی- تخصصی گیلان وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی.

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶ ۳۸ ۲۶ ۳۳ ۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲ – مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳-  مشاوره حقوقی حضوری -غیر حضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران – رشت : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

سایر مطالب مرتبط:

بهترین وکیل چک در رشت-گیلان

وکیل سفته در رشت-گیلان 

وکیل فسخ قرارداد در رشت-گیلان 

وکیل فسخ معامله در رشت-گیلان

وکیل در رشت-گیلان

بهترین وکیل در رشت-گیلان

بهترین وکیل رشت-گیلان

وکیل خوب در رشت-گیلان

بهترین وکیل گیلان

مشاوره حقوقی در رشت -گیلان

وکیل ملکی در رشت-گیلان

بهترین وکیل ملکی در رشت-گیلان

بهترین وکیل خانم در رشت-گیلان

وکیل ارث در رشت-گیلان 

وکیل خانواده در رشت-گیلان

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

بهترین وکیل طلاق در رشت-گیلان

بهترین وکیل طلاق توافقی در رشت-گیلان

بهترین وکیل کیفری در رشت-گیلان 

بهترین داوری در رشت-گیلان