ارسال پیام در واتس‌اپ

وکیل مهریه در رشت گیلان

✍ دپارتمان گیلان وکالت بعنوان تنها دپارتمان حقوقی – تخصصی در رشت – گیلان با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی مفتخر است ضمن رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای، حقوق حقه افراد را احقاق نماید.

✍ مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی توسط وکلای مجرب و متخصص اعم از وکیل آقا – وکیل خانم در هر یک از دعاوی حقوقی و امور کیفری به صورت تخصصی از جمله:

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در رشت-گیلان
مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی، الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری، اثبات مالکیت… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در ابطال معامله، فسخ مبایعه نامه، فسخ قرارداد… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی
در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات … در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی
در انواع دعاوی خانواده: مانند  مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در امور کیفری مانند: کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت، انتقال مال غیر…در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث… در رشت-گیلان

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« تعریف مهریه »

مهریه مالی است که به هنگام عقد نکاح شرعا، عرفا و قانونا، ازطرف مرد به زن پرداخت می گردد و صداق، صداقیه، کابین و فرض هم نامیده می شود.

مهریه، عند المطالبه است. یعنی به محض انعقاد حق نکاح، زوجه مالک مهر می شود و این مالکیت نسبت به نصف مهر مستقر و در نیمی دیگر متزلزل است.

✍ به عبارت دیگر: زوجه به محض جاری شدن عقد نکاح، مالک نیمی از مهریه می شود و نیم دیگر را بعد از اولین رابطه زناشویی مالک خواهد شد. البته زوجه شرعا می تواند تا قبل از اخذ مهریه، از برقراری اولین رابطه زناشویی ممانعت کند که اصطلاحا به این موضوع حق حبس گویند.

ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی : زن می تواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفاء وظایفی که در مقابل شوهر دارد. امتناع کند مشروط براینکه مهر او حال ( نقد ) باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« انواع مهریه »

مهریه انواع مختلف دارد که عبارتند از:

۱- مهر السنه (مهر محمدی)
۲- مهر المسمی
۳- مهر المثل
۴- مهر المتعه
۱- مهر السنه یا مهر محمدی:

۱- مهر السنه: مهری است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله برای حضرت فاطمه علیهاالسلام مقرر کردند و آن عبارت از دویست و شصت و دو مثقال و نیم پول نقره مسکوک است.

۲- مهر المسمی: عبارت از میزان مالی است که به عنوان مهر در عقد نکاح ذکر می شود و مورد توافق زوجین است.

۳- مهر المثل: در عقد نکاح می توان مهر تعیین نکرد و زوجین می توانند پس از وقوع عقد با توافق مهر تعیین کنند، حال اگر قبل از تراضی برای تعیین مهر نزدیکی شود زوجه مستحق مهر المثل است و مهر المثل عبارت از مالی است که با در نظر گرفتن وضع خانوادگی و حال اقرباء و نزدیکان زوجه تعیین می شود.

۴- مهر المتعه: چنانچه در عقد نکاح مهر تعیین نشود و زوج مصمم باشد که زوجه را قبل از نزدیکی طلاق دهد مقداری را به عنوان مهر تعیین و به زوجه پرداخت می کند و این مبلغ بستگی به وضعیت مالی زوج دارد.

✍ بنابراین تعیین میزان مهر المثل به وضع خانوادگی زوجه و مهر المتعه به وضعیت مالی زوج بستگی دارد.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« شرایط مهریه »

مهریه باید واجد شرایط زیر باشد:

۱- مهریه باید حتما ارزش مالی داشته باشد. بنابراین آنچه را که ارزش مالی ندارد نمی توان به عنوان مهریه تعیین کرد.

۲- از نظر شرع و قانون قابل انتقال و معامله باشد. لذا نمی توان مشروبات الکلی یا حیوانات حرام گوشت مانند خوک را بعنوان مهریه تعیین کرد.

۳- زوج مالی را می تواند مهر قراردهد که خود مالک آن باشد بنابراین اموال عمومی یامال موقوفه رانمی توان مهر قرار داد.

۴- ضرورتی ندارد که مهر حتما معین باشد. بلکه انجام عمل یا حرفه آموزی یا تدریس هم می تواند مهریه باشد. مثل آموختن قرآن یا آموختن رایانه به زوجه میتواند موضوع مهر باشد.

« مهریه در ازدواج دائم و ازدواج موقت »

✍ در عقد نکاح دائم می توان مهر تعیین نکرد یا پس از وقوع عقد بر میزان مهر توافق نمود و عدم تعیین مهر در عقد نکاح دائم موجب بطلان عقد نخواهد بود ولی در عقد نکاح منقطع، مبنای وقوع عقد، تعیین دقیق مهریه هست و عدم تعیین و یا عدم ذکر مهر در ازدواج موقت، موجب بطلان آن خواهد بود.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

چگونگی وصول مهریه

✍ براساس بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه، افرادی که سند رسمی لازم الاجرا از قبیل سند رهن، اجاره، عقد نکاح و یا طلاق دارند، برای اجرای مفاد سند خود، ابتدا باید به ادارات ثبت مراجعه کنند و نمی توانند از طریق دادگاه اقدام نمایند.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« استحقاق ورثه زوجه از مهریه »

✍ چنانچه زن قبل از مطالبه مهریه فوت کند ورثه زن، استحقاق دریافت مهریه را دارند.
با فوت زوجه مهریه نیز به ورثه او منتقل می شود و اصل طلبی که زوجه بابت مهریه داشته طبق قاعده ارث به ورثه او انتقال پیدا خواهد کرد و هر یک از ورثه به نسبت سهم الارث خود از اصل دین، طلب خود را از شوهر متوفیه یا ماترک او مطالبه می کند.
✍ ولی آنچه که ورثه مستحق دریافت آن هستند اصل مبلغ مندرج در نکاح نامه به عنوان مهریه است نه قیمت روز وجه رایج. زیرا این حق را قانون فقط برای زوجه زنده متصور شده نه برای ورثه او.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

✍ البته در این خصوص نظر مخالف هم وجود دارد و عده ای اعتقاد دارند که ورثه قائم مقام و جانشین او هستند و همان حقی که زوجه متوفیه نسبت به محاسبه وجه رایج به قیمت روز داشت همان حق را ورثه او نیز دارا هستند.

✍ ولی باید توجه داشت که یکی از ورثه های زن، شوهر و فرزندانش می باشند که آنان بعلاوه والدین زن از مهریه ارث می برند.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« تفاوت مهریه عندالمطالبه با مهریه عندالاستطاعه»

✍ اگر مهریه عندالمطالبه باشد به محض عقد، زن مالک مهر است و هر زمان که بخواهد می‌تواند مهریه‌ خود را از شوهرش طلب کند اما اگر مهریه عند الاستطاعه باشد، زمان پرداخت مهریه هنگامی است که زوج توانایی و استطاعت پرداخت مهریه را داشته باشد یعنی پرداخت آن منوط به استطاعت مالی زوج است.

« مهریه بعنوان طلب ممتازه »

چنانچه شوهر فوت کند و دیه ای به ورثه برسد با توجه به اینکه مهریه جزء دین ممتاز است همسر می تواند قبل از تقسیم دیه، مهریه خود را از دیه مطالبه نمایند.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

« مستثنیات دین »

✍ براساس قانون تمامی اموال مرد را برای وصول مهریه زن توقیف نخواهد شد زیرا او برای امرار معاش خود به اموال و وسایل ضروری خود نیاز دارد این اموال غیر قابل توقیف یا مستثنیات دین در پرداخت مهریه به شرح زیر می‌باشند:

چه اموالی قابل توقیف نیست؟

✍ قانونگذار در ماده ۲۴ قانون محکومیت های مالی برخی از اموال را که جزء مستثنیات دین می باشند را آورده است، و این اموال را از شمول اموال قابل توقیف خارج نموده است، چراکه این اموال لازمه یک زندگی معمول هستند و همه افراد بایستی از آن ها منتفع گردند.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

این اموال عبارتند از:

۱- منزل مسکونی که در شأن محکوم علیه باشد.
۲- اثاثیه مورد نیاز در زندگی که جهت برطرف نمودن حوایج شخصی افراد تحت تکفل ضرورت دارد.

۳- آذوقه مورد نیاز به میزان احتیاج فرد محکوم علیه و افراد تحت تکفل

۴- کتاب ها و ابزار علمی و تحقیقاتی متناسب با شأن محکوم علیه که اهل علم و تحقیق  می باشند.
۵- اسباب و وسایل کار کسبه، پیشه وران، کشاورزان
۶- تلفن مورد نیاز شخص محکوم علیه

۷- ودیعه مورد نیاز که فرد محکوم علیه به موجر پرداخت می نماید، البته مشروط به اینکه بدون پرداخت این مبلغ محکوم علیه جهت پرداخت اجاره بها دچار عسر و حرج گردد.

✍ نکته: مکان استیجاری محکوم علیه نیز نباید بالاتر از شأن وی باشد.

« مزایای حضور وکیل در دعوی مطالبه مهریه »

✍ در صورتیکه شخص در طرح دعوی مطالبه مهریه وکیل متخصص دعوی مهریه داشته باشد، دیگر نیازی نیست که در مراحل دادرسی حضور داشته باشد. برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از ناآگاهی نسبت به دعاوی خانواده ، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و به باور آنها این موضوع خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، حضور وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند. توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید. اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را ندارد بهتر است وکیل متخصص در وصول مهریه در کنار وی باشد. انجام مراحل اقامه دعوی توسط وکیل دادگستری به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.

« تقسیط مهریه »

به موجب قوانین از جمله قانون اعسار، قانون نحوه محکومیتهای مالی و قواعد فقهی « لاحرج » و « نفی عُسر و حَرَج » و … چنانچه مرد ناتوان از پرداخت مهریه باشد می تواند دعوای اعسار از پرداخت مهریه مطرح نماید. چنانچه ادعای اعسار وی در دادگاه ثابت شود، مهریه تقسیط می گردد.

✍ تقسیط مهریه یعنی پرداخت  مهریه به اقساط ، با توجه به توانایی مالی مرد و هزینه های زندگانی او و خانواده اش و میزان درآمد ماهیانه او انجام می گیرد.

در تعیین اقساط مهریه باید میزان درآمد مدیون (مرد) و معیشت ضروری او مراعات گردد به گونه ای که او قادر به پرداخت اقساط مهریه باشد.

حتی بعد از صدور حکم بر اعسار و تقسیط مهریه وکیل پایه یک دادگستری ممکن است از ناحیه هر یک از زوجین دادخواستی مبنی بر تعدیل اقساط مهریه در دادگاه خانواده مطرح شود.

بهترین وکیل مهریه در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده از جمله دعوی مطالبه و وصول مهریه، دعوی اعسار و تقسیط مهریه، الزام به تمکین، طلاق ، طلاق توافقی، ، مطالبه نفقه، دعاوی ارث، وصایت … توسط وکلای مجرب و متخصص آقا و خانم در  دپارتمان تخصصی- حقوقی گیلان وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی و با حضور افتخاری سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل محترم پایه یک و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران)

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ *

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶-۳۸-۲۶-۳۳-۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲ – مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی _ آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳-  مشاوره حقوقی حضوری _ غیر حضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد. زمان ملاقات به وقت ایران _ رشت : روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

وکیل خانواده در رشت

بهترین وکیل مهریه در رشت

بهترین وکیل طلاق در رشت

بهترین وکیل طلاق توافقی در رشت

بهترین وکیل خانم در رشت

وکیل در رشت

بهترین وکیل در رشت

بهترین وکیل رشت

وکیل خوب در رشت

بهترین وکیل گیلان

مشاوره حقوقی در رشت 

وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل چک در رشت

وکیل سفته در رشت 

وکیل فسخ قرارداد در رشت 

وکیل فسخ معامله در رشت

وکیل ارث در رشت 

بهترین وکیل کیفری در رشت 

بهترین داوری در رشت