ارسال پیام در واتس‌اپ

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

 

 

« اسناد تجاری »

✍ اسناد تجاری وسیله‌ای هستند که معاملات غیرنقدی را تسهیل می‌کنند که به عبارتی پرداختی این معاملات توسط این اسناد صورت می‌گیرد و در واقع مهمترین ویژگی این اسناد ، کارکرد آن‌ها به عنوان وسیله پرداخت است.

✍ انواع اسناد تجاری

۱- سفته
۲- چک
۳- برات

اسناد فوق الذکر از مصادیق بارز اسناد تجاری هستند. این سه سند به دلیل کاربرد گسترده‌ای که در جامعه دارند نظام حقوقی ( legal system ) خاصی را دارا می‌باشند.

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

انواع اسناد تجاری

✍ امروزه به جهت متداول شدن  استفاده از اسناد تجاری و افزایش کاربرد آنها، آگاهی هرچه بیشتر از مقررات حاکم بر آنها ضرورت دارد. مهم‌ترین اثر آشنایی با چنین مقرراتی در مواردی است که به هر دلیلی به جهت عدم وصول آنها، دارنده سند تجاری با مشکل مواجه شده و خواستار مطالبه وجه (چک، برات، سفته) است.

« سند تجاری برات »

✍ در قانون تجارت « برات » تعریف نشده است ولی در میان حقوق‌ دانان برات سندی است که به موجب آن کسی به دیگری دستور می‌دهد که مبلغ معینی را در وجه حامل یا شخص ثالث یا حواله کرد او بپردازد. برات وسیله پرداخت در زمان آینده است؛ یعنی بدهکار در مقابل طلبکار، تعهد می­‌کند که در زمان معینی، مبلغ مندرج در آن را شخص ثالثی، به طلبکار یا هر کس دیگری که دارنده برات باشد بپردازد.

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

« سند تجاری سفته »

✍ مطابق ماده ۳۰۷ قانون تجارت، سفته سندی است که به موجب آن امضاء کننده تعهد می‌کند که مبلغی در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین و یا به حواله کرد آن شخص کارسازی نماید. در سفته قید کردن عبارت «حواله ‌کرد» از گذشته رواج داشته است. این عبارت بدین معنا است که دارنده‌ سفته اختیار دارد آن را به شخص دیگر واگذار کند. در این صورت صادرکننده‌ سفته در مقابل شخصی که سند به او انتقال یافته است، تعهد خواهد داشت.

سند تجاری چک

✍ چک یکی از اسناد مهم تجارتی است. مطابق ماده ۳۱۰ قانون تجارت چک نوشته‌ای است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد، کلا یا بعضا مسترد یا به دیگری واگذار می‌نماید.

 

 

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

دعاوی اسناد تجاری

✍ در مورد سفته، هرگاه شخصی از طرف شخص دیگری سفته داشته باشد صادرکننده تعهد به پرداخت را در زمان مقرر انجام نداده باشد دارنده سفته می تواند دعوای حقوقی مطالبه طلب، اقامه دعوا نماید. این دعوا را نمی‌توان به شکل کیفری اقامه کرد و اگر دارنده سفته بتواند مالی از صادر کننده به دادگاه معرفی نماید می‌تواند درخواست تامین خواسته نماید و مال را توقیف کند. این مقررات راجع به برات نیز به کار می‌رود.

✍در مورد چک، این اختلافات می‌تواند ناشی از نبود یا کسر موجودی و یا مسدود شدن حساب صادر کننده باشد یا ناشی از دست‌کاری، خط خوردگی، عدم تطبیق امضا، عدم ذکر تاریخ، سرقت یا گم شدن چک باشد. در صورت نبود موجودی در حساب بانکی، بانک گواهینامه‌ای را مشتمل بر مشخصات دارنده حساب و مشخصات چک می‌باشد را به کسی که چک را به بانک آورده، تسلیم می‌نماید که در قانون به آن گواهی عدم پرداخت گویند. این گواهی برای اقامه دعوای حقوقی و گرفتن وجه چک لازم است.
✍ دارنده چک می‌تواند پس از دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک ظرف شش ماه از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت در دادگاه‌های صالح مبادرت بر طرح دعوای کیفری نماید. علاوه بر این دادگاه‌ها، یکی دیگر از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به اختلافات ناشی از چک را دارد ثبت اسناد و املاک است.

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

ضمانت در اسناد تجاری 

✍ « ضمانت » یکی از رایج‌ترین راه‌های تضمین پرداخت در اسناد تجاری است. معمولاً دارندگان اسناد تجاری به هنگام دریافت این اسناد از صادرکننده سند یا شخصی که می‌خواهد آن سند را واگذار نماید، ضامن معتبر مطالبه می‌کنند. در اسناد تجاری، یک شخص می‌تواند ضامن صادرکننده و یا واگذار کننده سند تجاری باشد. با پذیرش ضمانت در اسناد تجاری، ضامن متعهد می‌شود که مبلغ مندرج بر روی سند را در موعد مقرر (سررسید) و با رعایت شرایط قانونی به دارنده سند (که همان طلبکار یا مضمونٌ‌له است) پرداخت نماید.

✍ ضمانت در اسناد تجاری به دو روش می‌تواند انجام شود.
۱- ضمانت در خود سند
۲- ضمانت در سند جداگانه

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

«راههای وصول وجه سفته»

✍ برای وصول وجه سفته از ۲ طریق میتوان اقدام کرد:

۱- از طریق اجرای اسناد رسمی : چون سفته از اسناد لازمالاجراست ، در صورتی که دارنده به وظایف قانونی خود عمل کرده باشد ، میتواند علیه صادرکننده ، پشت نویس و ضامن به اجرای اسناد رسمی واقع در اداره ثبت مراجعه و تقاضای توقیف اموال بلامعارض اشخاص فوق و وصول طلب خود را کند.

۲- از طریق مراجع قضایی دادگستری :
دارنده سفته با تقدیم دادخواست حقوقی علیه یک یا تمام مسئولان سند تجاری سفته اقامه دعوی میکند و در صورتی که به محکومیت قطعی صادرکننده منجر شود و اگر اموالی از محکوم تحصیل نشود، میتواند به استناد قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی تقاضای بازداشت شخص محکوم را بنماید.

بهترین وکیل وصول سفته در رشت

✍ مشاوره حقوقی – وکالت تخصصی در انواع دعاوی تجاری بویژه دعاوی مطالبه چک ، سفته و سایر اسناد تجاری ، از قبیل ، اقامه دعوای حقوقی مطالبه وجه چک علیه صادر کننده و ظهرنویس ، اقامه دعوای کیفری و تقاضای مجازات صادره کننده چک ، اخذ حکم جلب ، ممنوع الخروج کردن ، توقیف اموال صادر کننده چک و ظهر نویس و ضامن و سایر موضوعات و دعاوی حقوقی از قبیل دعاوی ملکی، قراردادها، پیمانکاری، دعاوی خانواده، داوری و… در دپارتمان حقوقی- تخصصی گیلان وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

 

 

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶-۳۸-۲۶-۳۳-۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲ – مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳-  مشاوره حقوقی حضوری -غیر حضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد. زمان ملاقات به وقت ایران رشت : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

سایر مطالب مرتبط:

وکیل سفته در رشت – گیلان

وکیل چک در رشت

بهترین وکیل چک در رشت

وکیل تجاری در رشت

بهترین وکیل تجاری در رشت – گیلان

وکیل در رشت

وکیل خوب در رشت

بهترین وکیل در رشت – گیلان

بهترین وکیل رشت

وکیل خوب در رشت

وکیل در گیلان

بهترین وکیل در گیلان

مشاوره حقوقی در رشت

بهترین وکیل خانم در رشت

بهترین وکیل ارث در رشت

وکیل خانواده در رشت

بهترین وکیل مهریه در رشت

بهترین وکیل طلاق در رشت

وکیل طلاق توافقی در رشت

وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در گیلان

وکیل فسخ قرارداد در رشت

وکیل فسخ معامله در رشت

وکیل کیفری در رشت