ارسال پیام در واتس‌اپ

بهترین وکیل در رشت – گیلان

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ دپارتمان گیلان وکالت بعنوان تنها دپارتمان حقوقی – تخصصی در رشت – گیلان با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و  پژوهشگر دوره دکتری حقوق خصوصی مفتخر است ضمن رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای، حقوق حقه افراد را احقاق نماید.

✍ مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی توسط وکلای مجرب و متخصص اعم از وکیل آقا – وکیل خانم در هر یک از دعاوی حقوقی و امور کیفری به صورت تخصصی از جمله:

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در رشت-گیلان
مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی، الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری، اثبات مالکیت… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در ابطال معامله، فسخ مبایعه نامه، فسخ قرارداد… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی
در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات … در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی
در انواع دعاوی خانواده: مانند  مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در امور کیفری مانند: کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت، انتقال مال غیر…در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث… در رشت-گیلان

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

بهترین وکیل در رشت – گیلان

راهکار اعتبار بخشی به چک ( چک صیاد)

✍ چک در سال های گذشته به عنوان یکی از مهم‌ ترین ابزارهای نظام پرداخت از جایگاه ویژه اعتباری برخوردار بود ولی با روند رو به رشد چک‌های برگشتی طی سال‌های اخیر تا حدی از اعتبارش کاسته شد. برای جلوگیری از افزایش چک‌های برگشتی در چند سال گذشته اقداماتی را در دستور کار قرار دادند که مهم‌ترین آن، راه‌اندازی سامانه صیاد است.

 

 

بهترین وکیل در رشت – گیلان

همه چیز در مورد قانون جدید چک ( چک صیاد)

✍ « قانون اصلاح قانون صدور چک » با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.
استفاده پرشمار از چک‌های بانکی و همچنین سپردن نقش‌هایی فراتر از مسئولیت و ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای چک، دردسرها و گرفتاری‌هایی را برای نظام بانکی و فعالان اقتصادی به دنبال آورد تا آنجا که معضل انبوه چک‌های برگشتی، عدم اطمینان به وجود آمده از بابت چک‌های بلامحل در فضای کسب و ‌کار و تبعات آن برای دستگاه قضایی، دولت، بانک مرکزی و قانون‌گذاران را بر آن داشت تا استفاده از ابزار کارآمد چک ‌بانکی را با قانونی جدید ساماندهی کنند.
در عین حال این قانون شفافیت در مبادلات بانکی در جهات مقابله با پولشویی را نیز میسر می‌سازد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ « قانون اصلاح قانون صدور چک » در سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید، گام‌هایی برای اجرای این قانون برداشته شد اما اجرای نهایی و کامل آن به سال ۱۴۰۰ موکول شد. در این قانون اصلاح شده، در خصوص نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییرات قابل توجهی ملاحظه می گردد و برای صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک تکالیفی در نظر گرفته شده است.
✍ ویژگی بسیار مهم سامانه صیاد این است که یک شماره منحصر به فرد بر روی هر برگ چک درج می شود که دریافت کننده چک می تواند این رقم را به سامانه پیامکی بانک مرکزی ارسال کند و در همان لحظه از سوء سابقه صاحب چک مطلع شود.

صیاد مخفف «صدور یکپارچه دسته چک» می باشد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ مهم‌ترین ویژگی‌های قانون جدید چک و تفاوت‌های آن با قانون قبلی

مهم‌ترین ویژگی این قانون، الزام ثبت چک در سامانه «صیاد» بانک مرکزی است سامانه‌ «صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک» که با هدف یکپارچه سازی فرایند صدور دسته چک‌های بانکی راه‌اندازی شده است.

بر این اساس مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع باید علاوه بر اینکه در برگ چک درج می‌شود در سامانه صیاد نیز ثبت شود.

همچنین ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را در سامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک تطبیق دهد و با تایید این اطلاعات در واقع کار صدور قانونی چک تکمیل می‌شود، اگر گیرنده چک اطلاعات مندرج در سامانه را منطبق با واقعیت ندید می‌تواند با ذکر دلایل خود «عدم تایید» را اعلام کند که به اطلاع صادرکننده چک هم می‌رسد و در این صورت برگه چک باید به صادرکننده بازگردانده شود.

✍ یکی دیگر از ویژگی های قانون جدید چک الزام احراز هویت هر دو سوی فرآیند صدور یک چک است به این معنی که مبدا و مقصد نهایی چک مشخص است و هویت صادرکننده و گیرنده نهایی مشخص است.
همچنین برای هر مشتری بانکی یعنی دارندگان دسته ‌چک بانکی سقف اعتباری در نظر گرفته شده تا دارندگان دسته چک بی‌حساب و کتاب چک صادر نکنند.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

« تعریف سفته »

سفته یا فَتهٔ طَلَب ( Promissory note ) یک سندی تجاری است که بر اساس آن شخصی (صادرکننده سفته) تعهد می‌کند مبلغ معینی را در زمان معین یا عندالمطالبه به دیگری (گیرنده سفته) بپردازد.

« نکات لازم در تنظیم سفته »

✍ سفته باید به صورتی تنظیم شود که قانون تجارت مقرر نموده است و الا دارنده آن نمی تواند از مقررات مربوط به آن در قانون تجارت استفاده کند.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ مندرجات اجباری یا قانونی سفته که علاوه بر امضا یا مهر باید دارا باشد:

۱- مبلغی که باید تأدیه شود با تمام حروف
۲- گیرنده وجه
۳-  تاریخ پرداخت
۴- تاریخ صدور

✍ البته لازم است که نام و نام خانوادگی صادر کننده ، اقامتگاه وی و محل پرداخت سفته (برای تعیین دادگاه صالح) نیز در آن نوشته شود.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

« اختلاف در مبلغ سفته »

✍ چنانچه مبلغ سفته بیش از یک دفعه به تمام حروف نوشته شده باشد و بین آنها اختلاف باشد مبلغ کمتر مناط اعتبار است. اگر مبلغ با حروف و رقم هر دو نوشته شده و بین آنها اختلاف باشد مبلغ با حروف معتبر خواهد بود.

همچنین چنانچه زمان پرداخت سفته روز معینی باشد و آن روز با تعطیل رسمی مصادف شود در روز بعد از تعطیل کار سازی می شود.

✍ در صورتی که سفته برای شخص معینی صادر شود، نام و نام خانوادگی او در سفته قید می گردد و اگر مشخصات گیرنده قید نگردد به جای نام او « در وجه حامل» نوشته می شود.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ توارث زوجین

زوج و زوجه از افرادی هستند که همیشه و تحت هر شرایطی از سهم ارث خود برخوردار می‌شوند و هیچ وارث دیگری نمی‌تواند آن‌ها را به طور کلی از ارث محروم کند. اما وجود فرزند برای متوفی می‌تواند میزان سهم آن‌ها را از حداکثر به حداقل کاهش دهد.

✍ شرایط توارث زوجین

۱- یکی از شرایط لازم برای این که زن و شوهر وارث هم بشوند عقد نکاح دائم است، یعنی در ازدواج موقت توارث بین زوجین برقرار نمی شود.

۲- شرط بعدی برای ارث بردن زن و مرد از یکدیگر این است که در زمان فوت، زن و مرد در عقد هم باشند و رابطه زوجیت موجود باشد.
البته در این مورد یک استثناء وجود دارد و آن طلاق رجعی است که در ایام عده طلاق رجعی زن و شوهر از هم ارث می برند. زیرا هنوز در حکم زن و شوهر هستند و رابطه زناشویی به طور کامل قطع نشده و با پشیمانی شوهر از طلاق در ایام عده عقد ازدواج به ‌قوت خود باقی است و مانند آن است که گویا طلاقی اتفاق نیفتاده است به همین علت مرد در ایام عده طلاق رجعی مکلف خواهد بود همسر را در منزل خود بپذیرد و نفقه او را بپردازد.

✍ بنابراین در ازدواج موقت رابطه‌ٔ ارث بری وجود ندارد. سهم زوجه مشخص و معین است. اگر زوج فرزند نداشته باشد، یک چهارم از ترکه‌ٔ او سهم زوجه است و اگر فرزند داشته باشد یک هشتم متعلق به زوجه است. اگر زوج، همسران متعدد داشته باشد، این سهم الارث بین تمام همسرانِ متوفی به صورت مساوی تقسیم می‌شود.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ سهم الارث زوجین

میزان سهم‌الارث شوهر از زن چنانچه فرزند داشته باشند، یک چهارم اموال زن و اگر فرزندی نداشته باشند، نصف اموال زن است. اما سهم‌الارث زن نصف این مقدار است.
یعنی اگر شوهر فوت کند و فرزندی وجود داشته باشد، در این صورت یک هشتم اموال شوهر به زن می‌رسد و اگر فرزندی وجود نداشته باشند، سهم الارث زن یک چهارم اموال شوهر است.

✍ نکته : البته این یک هشتم و یک چهارم از عین اموال نیست و شرایط خاصی دارد. تا قبل از سال ۸۷ و اصلاح قانون مدنی، زن تنها از قیمت بنا ارث می‌برد و سهمی از عرصه (زمین) به زن نمی‌رسید، اما با اصلاح قانون مدنی در این موضوع در سال ۸۷ زن از تمام اموال منقول و همچنین از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان (زمین و بنا) ارث می‌برد.

✍ نکته: چنانچه زن به جز شوهرش وارث دیگری نداشته باشد، شوهر تمام اموال زن را به ارث می‌برد. اما عکس این حکم صادق نیست و چنانچه شوهر وارث دیگری نداشته باشد، زن همچنان فقط سهم خود را به ارث برده و سایر اموال شوهر، به عنوان مال بلا وارث به حاکم (ولی فقیه) می‌رسد.

 

 

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ نکته: چنانچه زن قبل از مطالبه مهریه فوت کند ورثه زن، استحقاق دریافت مهریه را دارند.
با فوت زوجه مهریه نیز به ورثه او منتقل می شود و اصل طلبی که زوجه بابت مهریه داشته طبق قاعده ارث به ورثه او انتقال پیدا خواهد کرد و هر یک از ورثه به نسبت سهم الارث خود از اصل دین، طلب خود را از شوهر متوفیه یا ماترک او مطالبه می کند.

ولی در خصوص مهریه ای که وجه نقد است، آنچه که ورثه مستحق دریافت آن هستند اصل مبلغ مندرج در نکاح نامه به عنوان مهریه است نه قیمت روز وجه رایج. زیرا این حق را قانون فقط برای زوجه زنده متصور شده نه برای ورثه او.
🔸البته در این خصوص نظر مخالف هم وجود دارد و عده ای اعتقاد دارند که ورثه قائم مقام و جانشین او هستند و همان حقی که زوجه متوفیه نسبت به محاسبه وجه رایج به قیمت روز داشت همان حق را ورثه او نیز دارا هستند.
ولی باید توجه داشت که یکی از ورثه های زن، شوهر و فرزندانش می باشند که آنان بعلاوه والدین زن از مهریه ارث می برند.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ گواهی انحصار وراثت

انحصار وراثت گواهی است که توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می شود و در آن ورثه میزان سهم الارث آن مشخص می شود.

✍ مدارک لازم برای درخواست انحصار وراثت

۱- گواهی فوت متوفی که از سال ۹۵ در بعضی استان ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت اخذ می شود
.۲- استشهادیه محضری
۳- شناسنامه متوفی
۴- عقدنامه یا رونوشت
۵- شناسنامه وراث
۶- احیاناً وصیت نامه رسمی شخص فوت شده

بهترین وکیل در رشت – گیلان

«اقسام گواهی حصر وراثت»

✍ گواهی انحصار وراثت می تواند به دو صورت محدود یا نامحدود صادر شود.

۱- گواهی انحصار وراثت نامحدود: چنانچه ارزش دارایی های فرد فوت شده بیش از پانصد میلیون ريال ( پنجاه میلیون تومان) باشد در این صورت گواهی انحصار وراثت نامحدود صادر خواهد شد.

۲- گواهی انحصار وراثت محدود: اما اگر ارزش دارایی متوفی کمتر از پانصد میلیون ريال ( پنجاه میلیون تومان) باشد، در این صورت گواهی انحصار وراثت محدود صادر خواهد شد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

تفاوت انحصار وراثت محدود و نامحدود

الف- از جهت تشریفات صدور:

✍ برای صدور گواهی انحصار وراثت نامحدود، درخواست متقاضی صدور گواهی حصر وراثت یک نوبت در روزنامه های کثیر الانتشار یا محلی، آگهی می گردد و در مدت یک ماه برای معترضین فرصت اعتراض فراهم می گردد، در صورتی که در این مدت معترضی وجود نداشته باشد، گواهی انحصار وراثت با قید عبارت از حیث مبلغ نامحدود، صادر خواهد شد. در انحصار وراثت محدود تشریفات آگهی لازم نیست.

✍ ب- از جهت اعتبار در تقسیم ترکه یا سایر دعاوی
با توجه به تفاوت دو نوع گواهی انحصار وراثت از جهت مبلغ، انحصار وراثت نامحدود در دعاوی و اموری که ارزشی بیش از سه میلیون تومان دارد قابل استناد است در حالیکه گواهی محدود در دعاوی با ارزش کمتر از سه میلیون تومان قابل استناد است.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

«صلاحیت مرجع رسیدگی کننده به دعوای انحصار وراثت»

✍ در حال حاضر مرجع رسیدگی به درخواست صدور گواهی حصر وراثت، شورای حل اختلاف محلی است که آخرین اقامتگاه متوفی در ایران در آن محل واقع بوده است. اما اگر آخرین اقامتگاه متوفی معلوم نباشد، رسیدگی در صلاحیت دادگاهی است که آخرین محل سکونت متوفی در آن محل بوده باشد.

« اعتراض به رای انحصار وراثت »

✍ پس از اعلام نظر شورای حل اختلاف و صدور گواهی، از نظر قانون امکان اعتراض نسبت به این گواهی وجود دارد. معمولا معترضین به گواهی دو دسته هستند.
۱- دادستان محل
۲- کسانی که خود را از جمله وراث می دانند اما نام آنها در گواهی انحصار وراثت نیامده است.

«عدم همکاری برخی وراث در انحصار وراثت»

✍ گاهی ممکن است برخی از ورثه از ارائه مدارک لازم برای درخواست گواهی انحصار وراثت امتناع نمایند، این امر مانع جریان امور نخواهد بود و فردی که درخواست انحصار وراثت را به شورای حل اختلاف تقدیم کرده می تواند از شورا بخواهد که از اداره ثبت احوال استعلام گردد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

« عدم ذکر اسم  اشخاص در گواهی انحصار وراثت به صورت عمد»

✍ بر اساس ماده ۹ قانون تصدیق وراثت سال ۱۳۰۹ کسی که در خواست صدور گواهی انحصار وراثت را نموده به عمد، نام فردی از وراث را ذکر ننماید، کلاهبردار به حساب آمده و علاوه بر اینکه باید خسارت فردی که نام او نیامده را بپردازد، به مجازات جرم کلاهبرداری هم محکوم می شود.

«اگر با تقلب نام خود را به عنوان ورثه بیاورد»

✍ کسی که خود می داند جزء ورثه نیست ولی عمدا خود را به عنوان ورثه در هنگام صدور گواهی انحصار وراثت معرفی کند، کلاهبردار محسوب شده و به مجازات این جرم محکوم می شود.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ نکته: طرح دعاوی ارث، تقسیم ترکه مطالبه سهم الارث و انجام مراحل و پروسه انحصار وراثت با حضور وکیل متخصص ارث و انحصار وراثت در گیلان وکالت می‌ تواند زمان را کوتاه تر و پیشبرد امور را بهینه تر سازد.

«اعسار »

✍ اعسار از ریشه «عُسر» به معنای تنگدستی و نیازمند شدن ا‌ست و در حقوق، صفت کسی ا‌ست که تاجر نبوده و به جهت کافی نبودن دارایی‌اش یا عدم دسترسی به آن، قدرت پرداخت بدهی‌های خود یا هزینه‌های دادرسی را نداشته باشد.
بنابراین اعسار در محكوميت هاي مالي و جزايي يا همان اعسار در پرداخت ديون عبارت از آن است كه به موجب حكم دادگاه حقوقي يا حكم دادگاه كيفري در امر جزايي، شخص به پرداخت وجه، مال يا جزاي نقدي در حق ديگري محكوم شود اما توانايي و تمكن پرداخت آن را نداشته باشد.
به دعوي اعسار خارج از نوبت رسيدگي مي شود و مرجع رسيدگي به آن نيز دادگاهي است كه به دعوي اصلي رسيدگي مي كند. در مورد محكوميت اوراق اجرايي نيز دادگاه محل اقامت مدعي اعسار صلاحيت رسيدگي دارد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ لازم به ذکر است طبق مقررات قانون تجارت، چنانچه تاجری مدعی اعسار باشد باید ابتدا دادخواست ورشکستگی دهد و سپس با اثبات ادعای وی، معافیت از پرداخت هزینه‌های دادرسی شامل حال وی خواهد شد.

«اعسار مطلق و نسبي »

اعساربه دوصورت مطلق و نسبي محقق مي شود؛ اعسارمطلق وقتي است كه شخص به طوركامل ازپرداخت محكوم به يا هزينه دادرسي عاجز و ناتوان بوده و يا درحال حاضر هيچگونه دسترسي به اموال و دارايي خود ندارد.خواه يكجا باشد و خواه به صورت اقساط.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

چنانچه فرد به طور يكجا و یک باره تمكن پرداخت محكوم به و يا هزينه دادرسي را نداشته باشد ولي قادر به پرداخت قسطي آن باشد گفته مي شود كه معسر نسبي است.

براي اثبات ادعاي اعسار، مدعي بايد حداقل چهار شاهد به دادگاه معرفي كند و شهود مي بايست از وضع معيشتي و زندگي او مطلع باشند.

« مرجع و روند رسیدگی به اعسار »

✍ در خصوص دادگاه صالح رسیدگی به دعوی اعسار باید گفت، دادگاهی صالح است که صلاحیت رسیدگی به اصل دعوی را دارد یا در اصلِ دعوی حکم صادر کرده است.

در روند رسیدگی به دعوای اعسار در هر شکلی که مطرح شود، تمامی تشریفاتی که برای جلسه رسیدگی در دیگر دعاوی لازم است، باید رعایت شود و روال کار به این شکل است که اصحاب دعوی یعنی مدعی اعسار (معسر) و طرف دعوای اصلی، برای حضور در جلسه رسیدگی در وقت مقرر دعوت می‌شوند.
در این بین حاضر کردن شهود از جانب معسر بستگی به نظر دادگاه دارد. ممکن است دادگاه به همان استشهادیه که ضمیمه دادخواست شده، اکتفا کند و ممکن است از مدعی اعسار بخواهد که شهود خود را حاضر کند البته خوانده دعوای اعسار هم می‌تواند دلایلی بر تمکن مدعی ارایه کند.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

 

 

✍ نکات مورد توجه در معاملات وکالتی

در معاملات کلان مالی_ملکی که از طریق وکالت‌نامه رسمی صورت می‌گیرد الزامی است که پیش از انجام معامله، اعتبار سند رسمی وکالت‌نامه از دفترخانه‌ای که تنظیم کننده سند وکالت بوده است، کتباً استعلام شود.مبایعه نامه و وکالت‌نامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون تنظیم مبایعه نامه و صرفاً به اعتبار وکالت‌نامه رسمی حتی به صورت بلاعزل، معامله‌ای انجام ندهید. بهتر است جهت پیشگیری از سوء استفاده از وکالت‌نامه در آینده، دقت شود که وکالت‌نامه صادر شده محدودیت زمانی نداشته باشد. از انجام معاملاتی که به واسطه وکالتنامه‌های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند مقوله وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب کنید.
در صورت انجام معاملات با وکالت رسمی همانند معاملات املاک در رهن بانک‌ها و ملک وکالتی سعی کنید در اسرع وقت نسبت به دریافت سند قطعی انتقال ملک اقدامات لازم را انجام دهید.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ هشدارهای لازم در خصوص معاملات با وکالت نامه رسمی

معاملات وکالتی نیز خطرات خاص خود را دارد و باید پیش از انجام چنین معاملاتی با نکات آن آشنا بود.
در برخی از معاملات وکالتی فروشنده جهت انتقال سند قطعی به فردی که از او خرید را انجام داده است «وکالت بلاعزل» می‌دهد. اغلب مردم تصور می‌کنند چون کلمه بلا عزل را در این قرارداد شنیده‌اند و این وکالت بلاعزل است خریدار می‌تواند هر زمانی که اراده کند نسبت به ثبت سند به نام خود اقدام کند. باید توجه داشت که این نگرش و برداشت در این بخش کاملا اشتباه و خطرآفرین است. به عبارتی ممکن است این تصور باشد که منظور از عبارت وکالت بلاعزل این است که فروشنده دیگر نمی‌تواند شخصاً وکالتش را فسخ کند. اما حوادث و جهات قانونی وجود دارد که حتی می تواند وکالت بلا عزل را بی اثر کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد طبق قانون در صورتی که یکی از طرفین معامله مجنون یا دیوانه شود و یا دچار مرگ گردد وکالت فی‌مابین آنها به راحتی فسخ می‌ گردد حتی اگر رسمی و بلاعزل باشد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ بنابراین با توجه به نکته‌ای که قید گردید دقت داشته باشید اگر یک ملک، خانه یا زمینی را به صورت سند وکالتی معامله کردید قبل از آن ‌که سند وکالتی را به سند قطعی تبدیل کنید فروشنده فوت کند و از دنیا برود وکالت فسخ شده و شما دیگر صاحب منزلی که هزینه آن را تمام و کمال پرداخت کرده‌اید، نیستید و آن ملک به فرزندان و وراث فرد فوت شده می‌رسد.جهت کم کردن ریسک این موضوع توصیه ما به شما این است که در یک دفتر اسناد رسمی یک مبایعه نامه بین خودتان تنظیم کنید در صورتی که این قول نامه یا مبایعه نامه تنظیم شود، حتی پس از فوت فروشنده نیز می‌توانید مالک ملکی که خریده‌اید بشوید. قابل ذکر است در این روش هم کمی دادگاهی دارید ولی در نهایت رأی دادگاه به نفع شما صادر شده و قطعاً شما خانه‌ای که بابت آن هزینه پرداخت کرده‌اید را به نام خود زده و صاحب واقعی و قانونی آن می‌شوید.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

شرایط تحقق جرم جعل

✍ برای تحقق جرم جعل وجود شرایطی لازم است که در زیر بیان می گردد:

۱- موضوع جعل باید سند، نوشته، مهر یا هر آنچه که در قانون آمده است باشد.
۲- جعل نسبت به اسناد و مدارک و مواردی که خود جعلی باشد محقق نمی شود.
۳- جعل نسبت به اسنادی که کپی باشد امکان پذیر نخواهد بود.
۴- آنچه که جعل می شود باید افراد عادی را به اشتباه بیندازد به طوری که تشخیص جعل بودن آن با چشم غیر مسلح امکانپذیر نباشد.
۵- قصد تقلب و ضرر رساندن به دیگری برای تحقق جرم جعل لازم است.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

مجازات جرم جعل

✍ مطابق ماده ۵۳۶ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵، هر کس در اسناد و نوشته‌های غیررسمی جعل کند یا از سند مجعول استفاده کند؛ علاوه بر جبران خسارت به حبس از ۶ ماه تا دو سال یا پرداخت سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.
اگر کارمند دولت در اجرای وظیفه و امور مربوط به کار خود مرتکب جعل در سند رسمی شود، به یک تا پنج سال حبس یا به پرداخت ۶ تا ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود و اگر کسی که در سند و نوشته رسمی جعل می‌کند، کارمند دولت نباشد، مجازات وی ۶ ماه تا سه سال حبس یا جزای نقدی از سه تا هجده میلیون ریال است. (مواد ۵۳۲-۵۳۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی)

بهترین وکیل در رشت – گیلان

جرم استفاده از سند مجعول

✍ استفاده از سند مجعول عبارت است از  اینکه شخصی با به کار بردن یا مورد استفاده قرار دادن نوشته و سند جعلی به جای  سند واقعی و با علم به مجعول بودن آن از آن اسناد مجعول استفاده نماید.  عنصر مادی این جرم فعل مثبت « استفاده »  می باشد، و در قالب ارائه، ابراز، تقدیم و غیره  می باشد و در این جرم ترک فعل به هیچ وجه نمی‌تواند عنصر مادی جرم استفاده از سند مجعول باشد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

« دعوی خلع ید »

✍هر دعوای حقوقی که در دادگاه مطرح می‌شود، دارای شرایط و ارکان جداگانه‌ای است. بنابراین رسیدگی به هر دعوا منوط به تحقق ارکان و شرایط تشکیل‌دهنده آن دعوا و مستلزم تقدیم دادخواست مطابق مقررات قانونی است. زمانی که خواهان دادخواستی به خواسته خلع ید به دادگاه تقدیم می‌نماید، وجود شرایط و ارکان تشکیل ‌دهنده این دعوی خلع ید میبایست رعایت گردد.

ارکان دعوای خلع ید ۴ مورد است که برای اقامه دعوا در خصوص آن، باید این ارکان را در نظر گرفت و دادگاه نیز مکلف است بر اساس این ارکان، به موضوع رسیدگی کند.
اهمیت این ارکان به حدی است که در صورتی که تنها یک حکم صدق نکند، امکان ادامه پرونده در مراجع قضایی وجود ندارد.

✍ چهار رکن دعوای خلع ید

۱- مالکیت رسمی مالک
۲- غیر منقول بودن مال مورد تصرف
۳- احراز تصرف خوانده بر ملک
۴- غیر قانونی بودن تصرف متصرف

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ بنابراین موارد مهم در طرح دعوی خلع ید عبارتند از:

۱-غیر منقول بودن مال مورد دعوی

۲-دارا بودن سند رسمی مالکیت و ارائه آن توسط خواهان به دادگاه .

۳-استعلام سابقه ثبتی که حاکی از بقاء مالکیت خواهان بر پلاک ثبتی باشد.

۴-نتیجه قرار کارشناسی که حاکی از تصرفات خوانده در ملک خواهان باشد.

✍ «نکته بسیار مهم»

چنانچه در اثر عدم آگاهی حقوقی برای طرح یک دعوایی در مرجع قضایی، عنوان اشتباهی انتخاب شود مثلا موضوع یک دعوی ملکی خلع ید است و می بایست دعوی خلع ید اقامه شود ولی در اثر عدم دانش حقوقی دعوی تخلیه ید مطرح شود دادگاه قرار عدم استماع دعوا صادر می کند و کلیه هزینه های دادرسی و ابطال تمبر که پرداخت شده است دیگر قابل استرداد نیست. بنابراین داشتن علم و دانش حقوقی در طرح انواع و اقسام دعاوی بویژه دعاوی ملکی و تجاری که بسیار دعاوی حساس و مهمی می باشد از تخصص و اهمیت به سزایی برخوردار است. لذا در این موارد عقل و منطق ایجاب میکند که در طرح امور حقوقی علی الخصوص انواع دعاوی ملکی و تجاری از وکیل متخصص و مجرب که در آن زمینه سابقه، تخصص و مهارت ویژه دارد مشاوره حقوقی کسب نموده و عند الزوم از وکالت تخصصی وی بهره مند گردید.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

« تصرف عدوانی »

✍ تصرف عدوانی عبارت است از تسلط بر مال متعلق به دیگران بدون داشتن مجوز قانونی.

✍ موضوع تصرف عدوانی از دو جنبه حقوقی و کیفری قابل رسیدگی است.
دعوی تصرف عدوانی، چه در بعد کیفری و چه در بعد حقوقی، از دعاوی مبتلا به جامعه است. در دعوای تصرف عدوانی
فرد می‌تواند از طریق حقوقی یا کیفری اقدام کند و در انتخاب آنها تا حدودی اختیار دارد؛ اما نحوه اثبات و اقدامات فرد در هر یک از این انتخاب‌ها متفاوت است. از این ‌رو او باید با توجه به ادله اثباتی خود یکی از این دو راه را انتخاب کند تا از اتلاف وقت خود و مراجع قضایی بکاهد.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستاجر ،مباشر ،خادم ، رعیت ،کارگر و هر کس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است میتواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی نماید.(ماده ۱۷۰ ق.آ.د.م)

✍ دعوای رفع تصرف عدوانی از نوع دعاوی غیر مالی به شمار می آید و قابل تجدید نظر نیز می باشد.
مرجع صلاحیت دار رسیدگی به دعوای رفع تصرف عدوانی همان دادگاه عمومی محل وقوع مال غیر منقول می باشد.

✍ دستور موقت در دعوای رفع تصرف عدوانی

در دعوای تصرف عدوانی خواهان می تواند از دادگاه محل مال غیر منقول درخواست صدور دستور موقت نماید و چنانچه دادگاه صالح دلایل وی را موجه بداند دستور توقف و جلوگیری از آثار تصرف مانند احداث بنا، کشت و زراعت و… را در ملک مورد دعوا صادر می نماید.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ مجازات جرم تصرف عدوانی

با توجه به اینکه تصرف عدواني نیز یکی از جرايم مهم عليه اموال ومالكيت افراد می باشد لذا در خصوص مجازات قانونی تصرف عدوانی ماده ۶۹۰ از قانون مجازات اسلامي اشعار میدارد: هر كس …. اقدام به هرگونه …. تصرف عدواني يا ايجاد مزاحمت يا ممانعت از حق در موارد مذكور نمايد به مجازات
یک ماه تا يكسال حبس محكوم مي شود و دادگاه را موظف به رفع تصرف عدواني يا رفع مزاحمت يا ممانعت از حق می نمايد.

✍ تفاوت تصرف عدوانی و ممانعت از حق

باید به این نکته توجه داشت که در دعوي تصرف عدواني، ديگري علاوه بر ممانعت از حق شما در استفاده از زمين، آن را در تصرف خود نيز نگه داشته است اما در دعوي ممانعت از حق فقط مانع استفاده از حق شما شده و آن را در تصرف نگرفته است.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

سند ملکی مشاع

✍ سند مشاع به سند ملکی گفته می‌شود که بین چند شریک تقسیم شده است. واژه‌ی مشاع از اشاعه می‌آید که بدان معنا است که هر قسمت از آن ملک از آنِ تمام شرکاء است. در واقع ملک مشاع ملکی است که همه‌ی مالکان در تمام آن با هم شریک هستند. از این جهت مسائل حقوقی فرآیند فروش یا خرید خانه مشاع کمی پیچیده‌تر از سندهای غیر مشاع است.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ دعاوی حقوقی دارای انواع و تنوع موضوعی فراوانی است که بدلیل اهمیت و پیچیدگی هر موضوع، مستلزم کسب مشاوره و صلاحدید از کاردان و وکیل متخصص در همان موضوع خواهد بود. لذا دپارتمان تخصصی_حقوقی گیلان وکالت با کادری مجرب از وکلای حرفه ای _ با تجربه و متخصص در انواع دعاوی حقوقی بویژه دعاوی ملکی، تجاری، مطالبات، خانواده، ارث، کیفری و… مفتخر است در خصوص هر موضوع حقوقی ارجاعی و تخصصی توسط وکلای فرهیخته و متخصص در آن موضوع، با رعایت شرایط ذیل الذکر جهت نیل به اهداف متعالی «احقاق حقوق حقه افراد» نسبت به ارائه مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی اقدام نماید.

بهترین وکیل در رشت – گیلان

✍ دپارتمان گیلان وکالت بعنوان تنها دپارتمان حقوقی – تخصصی در رشت – گیلان با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی مفتخر است ضمن رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای، حقوق حقه افراد را احقاق می نماید.

✍ مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی توسط وکلای مجرب و متخصص اعم از وکیل آقا – وکیل خانم در هر یک از دعاوی حقوقی و امور کیفری به صورت تخصصی از جمله:

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در رشت-گیلان
مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی، الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری، اثبات مالکیت… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در ابطال معامله، فسخ مبایعه نامه، فسخ قرارداد… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی
در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات … در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی
در انواع دعاوی خانواده: مانند  مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در امور کیفری مانند: کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت، انتقال مال غیر…در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث… در رشت-گیلان

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

 

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶ ۳۸ ۲۶ ۳۳ ۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱_ مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲_ مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی_ آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳_مشاوره حقوقی حضوری_غیرحضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴_ حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران _ رشت : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

سایر مطالب مرتبط:

وکیل در رشت

بهترین وکیل در رشت

بهترین وکیل رشت

وکیل خوب در رشت

بهترین وکیل گیلان

مشاوره حقوقی در رشت 

وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل چک در رشت

وکیل سفته در رشت 

وکیل فسخ قرارداد در رشت 

وکیل فسخ معامله در رشت

بهترین وکیل خانم در رشت

وکیل ارث در رشت 

وکیل خانواده در رشت

بهترین وکیل مهریه در رشت

بهترین وکیل طلاق در رشت

بهترین وکیل طلاق توافقی در رشت

بهترین وکیل کیفری در رشت 

بهترین داوری در رشت