ارسال پیام در واتس‌اپ

اگر پرداخت اقساط مهریه برای زوج دشوار باشد، تکلیف چیست؟

پرسش مخاطب درباره اقساط مهریه این است:

با سلام.بنده ۲ سال است که هر ماه نیم سکه مهریه پرداخت میکنم.کارمند هستم سال اول حقوقم ۹۰۰هزارتومان بود وسکه۴۵۰هزارتومان. حال حقوقم یک میلیون و صد هزار تومان و سکه۷۰۰هزارتومان است.دیگر توان پرداخت مهریه هر ماه نیم سکه را ندارم. تکلیف من چیست؟ باتشکر.

پاسخ کارشناسان وکیل:

 به تجویز تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی می توانید دادخواست تعدیل اقساط را به دادگاه تقدیم نمایید. مطابق این تبصره، هر یک از محکوم‌ٌله یا محکومٌ‌علیه می‌توانند با تقدیم دادخواست، تعدیل اقساط را از دادگاه بخواهند. دادگاه با عنایت به نرخ تورم بر اساس اعلام مراجع رسمی قانونی کشور یا تغییر در وضعیت معیشت و درآمد محکومٌ‌علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط اقدام می‌کند.

برچسب ها:وکیل رشت،وکیل پایه یک دادگستری در رشت،وکیل پایه یک آقا در رشت،وکیل پایه یک خانم در رشت،قبول وکالت در رشت،مشاوره حقوقی در رشت،وکیل متخصص حقوقی در رشت،موسسه حقوقی در رشت،وکیل ماهر در رشت،وکیل خبره در رشت،وکیل ملکی در رشت،وکیل ثبتی در رشت،وکیل دعوای خلع ید در شت،وکیل دعوای تصرف عدوانی در رشت،وکیل دعوای ممانعت از حق در رشت،وکیل خانواده در رشت،سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری در رشت،وکیل مهریه در رشت،وکیل طلاق در رشت،وکیل نفقه در رشت،وکیل وصول مطالبات در رشت،وکیل پایه یک