ارسال پیام در واتس‌اپ

آیا ارث زن و شوهر، به برادران و خواهران آنها هم می‌رسد؟

سئوال مخاطب:

با سلام و تشكر از زحمات شما و آرزوي قبولي طاعات. سوالي خدمت شما دارم . اگر خانمي فوت كند و والدين وي قبلا فوت شده باشند و فرزندي نيز نداشته باشد آيا همه اموال وي به شوهر ميرسد يا به برادر و خواهر وي نيز سهمي تعلق ميگيرد ؟

پاسخ کارشناسان وکیل‌:

حسب مواد ۸۹۶ و ۸۹۹ قانون مدنی در صورتی که علاوه بر زوج و یا زوجه ، از طبقه دوم ارث نیز وراثی وجود داشته باشد ، زوج تنها فرض خود را از اصل ترکه می برد و این فرض عبارتست از نصف اصل ترکه و مابقی ترکه طبق مقررات مابین وراث طبقه دوم تقسیم می شود.

****************

وکالت و مشاوره حقوقی امری است فنی تخصصی،آن را به کاردان و وکیل متخصص خود بسپارید.

مؤسسه حقوقی فرزانگان عدالت به شماره ثبت ۲۰۱۷۳ واقع در رشت گیلان با کادری مجرب از وکلا وکیل پایه یک در رشت گیلان،وکیل متخصص در رشتگیلان،وکیل با تجربه در رشت گیلان اعم از وکیل آقا در رشت گیلان،وکیل خانم در رشت گیلان احقاق حقوق حقه افراد را سرلوحه فعالیت خود می داند.

 

برچسب ها: وکیل ملکی در رشت،وکیل باتجربه در رشت،وکیل متخصص در رشت،وکیل پایه یک دادگستری در رشت،وکیل و مشاور حقوقی در رشت،وکیل پایه یک آقا در رشت،وکیل پایه یک خانم در رشت،مؤسسه حقوقی در رشت،وکیل مطالبات در رشت،وکیل چک در رشت،وکیل سفته در رشت،وکیل،وکالت، الزام به تنظیم سند رسمی در رشت،وکیل تنظیم قرارداد در رشت