ارسال پیام در واتس‌اپ

وکالت.وکیل ابطال سند رسمی در رشت-گیلان

دعوی ابطال سند رسمی به دعوایی گفته می‌شود که در طی آن شخصی در جهت بی‌اثر بودن یک یا چند سند رسمی اقدام می‌کند. دلایل بسیاری برای این دعوی وجود دارد، عموماً این نوع دعوی درفروش ملک به چند نفر ایجاد می‌شود و یا اینکه سند مطابق مقررات مربوط به آن صادر نشده باشد. به‌طور مثال ممکن است ابطال سند به دلیل بطلان معامله‌ای باشد که سند، حاکی از وقوع آن است که این امر در سند مال مجهول اتفاق می‌افتد، یا اینکه به علت اختفای تعهد موضوع سند رسمی، سند از اعتبار بیافتد. ازلحاظ قانونی مالک اصلی یک ملک کسی است که ملک مذکور در دفتر املاک به ثبت رسیده و مستقیماً به نام وی زده‌شده و یا به او ارث رسیده باشد.

اگر ملکی درگذشته به شخصی از طریق مبایعه‌نامه بفروش رفته باشد و اکنون به شخص دیگری طبق سند رسمی فروخته‌شده باشد، آیا مالک اول حق ابطال سند دارد؟

همان‌طور که گفته شد، ازلحاظ قانونی شخصی مالک اصلی بشمار می‌رود که سند رسمی به نام وی باشد. به عبارتی شخصی که در دفتر املاک ملک به نام وی منتقل گردیده و ثبت‌شده مالک اصلی به‌حساب خواهد آمد. به چنین معامله‌ای معامله معارض گفته می‌شود و ازنظر قانون اگر شخصی مالی را با سند عادی به دیگری فروخته باشد و سپس همان مال را در طی قراردادی دیگر با سند رسمی به دیگری فروخته باشد، مالکیت برای خریدار دومی است که سند رسمی داشته و ملک قانون به نام وی ثبت‌شده است. در چنین شرایطی و برای جلوگیری از چنین مسائلی در قانون برای اشخاصی که معامله معارض می‌کنند کیفر شدیدی در نظر گرفته‌شده است و مالک اول با سند عادی حق ابطال سند نخواهد داشت.

ابطال سند مالکیت ممکن است به دلایل مختلفی انجام پذیرد که عبارتند از:

۱- عدم تطابق سند با قوانین ثبت و قانون مدنی؛

۲- صادر شدن سند مالکیت معارض؛

۳- صدور اشتباهی سند مالکیت؛

۴- ثبت املاک موقوفی و اراضی مربوط به فوت شدگان توسط افراد سودجو؛

۵- ضرورت های خاص

ابطال سند مالکیت ممکن است بدون حکم دادگاه یا با حکم دادگاه صورت پذیرد. دادخواست ابطال سند مالکیت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مراجع قضایی ارسال می گردد.

در صورت وجود هر یک از موارد بالا، متقاضی می تواند با ارائه دادخواست ابطال سند رسمی به دادگاه، روند رسیدگی به رأی وحدت رویه ابطال سند رسمی را به جریان اندازد.

مشاوره حقوقی وکالت تخصصی در امور حقوقی دعوی ابطال سند رسمی در رشت گیلان توسط مؤسسه حقوقی فرزانگان عدالت واقع در رشت گیلان با کادری مجرب از وکلا وکیل متخصص،با تجربه در دعاوی حقوقی دعوی ابطال سند رسمی در رشت گیلان

*تعیین ملاقات با وقت قبلی

*مشاوره حقوقی دارای هزینه می باشد.

*مبلغ حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت می توانید از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:

همراه مؤسسه:

۵۳ ۳۰ ۴۳۰ ۰۹۱۱

تلفن مؤسسه:

۶۱ ۱۵ ۲۶ ۳۳ – ۰۱۳

زمان پاسخگویی به وقت ایران: روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ عصر الی ۲۱ می باشد.

آدرس: رشت. بلوار معلم. فاز دوم. بالاتر از میدان سرگل.رو به روی بیمه کار آفرین.ساختمان فرهنگ.طبقه اول.واحد ۱