ارسال پیام در واتس‌اپ

توصیه های حقوقی قبل از طلاق

به عبارت دیگر جهت تنبیه همسر یا جلب توجه یا دلایل شخصی دیگر درخواست طلاق داده نشود. چراکه تجربه نشان داده است زندگی مشترک و حرمت نهاد خانواده با مراجعه یکی از طرفین به قصد طلاق به دادگستری دچار لطمات جبران ناپذیری خواهد شد.

در صورتی که قصد شما از مراجعه به دادگستری طلاق نیست حتما از عناوین خواسته ی دیگر استفاده نمایید و چنانچه به جهت حفظ زندگی مشترک و تحکیم نهاد خانواده قصد طرح دعوی را دارید سعی کنید قبل از آن از خدمات مشاورین خانواده و مشاورین روانشناس استفاده نمایید. 


۲ـ قبل از اجرای تصمیم طلاق ، از روند طلاق و عواقب بعدی آن به ویژه حضانت فرزندان و بحثهای مالی و غیره اطلاعات کافی کسب نمایید. 


۳ـ افراد به ویژه خانمها از مواردی که به موجب قانون حق درخواست طلاق را دارند آگاهی لازم را پیدا نمایند. آگاهی از این موارد موجب می شود که اولا طرفین از مواردی که موجب می شود زندگی مشترک با خطر طلاق مواجه شود دوری جویند و ثانیا در مواردی که با این مسائل مواجه شدند بدانند در حمایت قانون قرار دارند و به حقوق و تکالیف خود آگاه شوند. 


۴ـ در صورتی که طلاق را تنها راهکار مناسب دانستید در ابتدا سعی بر توافق در این زمینه نمایید چرا که طلاق توافقی علاوه بر اینکه سریعتر انجام می شود از آنجا که مبتنی بر توافق و رضایت طرفین است از درگیری ها و مسائل بعدی احتمالی خواهد کاست و بالاخص در مورد زوجین که دارای فرزندان مشترک هستند در خصوص تعلیم و تربیت و رشد و تکامل و ملاقات و مسائل دیکر فرزندان مشکلات آتی را کاهش می دهد. 


۵ـ در صورتی که یکی از زوجین خود را مواجه با خطر احتمالی رجوع به ناحق طرف دیگر به دادگستری می بیند به لحاظ آثار مالی این امر و عواقب قانونی آن ضروری است علاوه بر افزایش دانش حقوقی خود مشاوره با یک وکیل یا مشاور حقوقی و انجام اقدامات احتیاطی را به منظور جلوگیری از چالشهای غیر قابل حل بعدی مد نظر داشته باشد. 


۶ـ در پایان چنانچه تصمیم شما بر طلاق جدی است مطالعه کلیه ی مطالب نرم افزار حاضر و قوانین موجود در بخش اطلاعات تکمیلی را توصیه می نماید و چنانچه در تجزیه و تحلیل مطالب یا کسب اطلاعات بیشتر نیازمند مشاوره با مشاورین حقوقی یا روانشناسان بودید می توانید از بخش خدمات موسسه استفاده نمایید.