ارسال پیام در واتس‌اپ

رأی وحدت رویه شماره ۶۶۶ هیأت عمومی دیوان عالی كشور در خصوص طلاق

آنچه از نحوه تدوین بند الف ماده ۳۶۸ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب درامور مدنی مستفاد می‌شود این است كه رسیدگی فرجامی نسبت به احكام نكاح و فسخ آن صرفاً مربوط به اصل نكاح و فسخ نکاح می‌باشد و كلمه اصل به سایر موضوعات مذكور دربند۲ ماده مزبور ازجمله طلاق تسری ندارد. زیرا اولاً كلمه طلاق در جمله به طور مطلق ذكرشده ، ثانیاً كلمه طلاق با علامت (،) از اصل نكاح و فسخ آن متمایز گردیده است ، بنابراین وباتوجه به اهمیت طلاق از نظر شارع مقدس اسلام كلیه دعاوی مربوط به طلاق قابل رسیدگی فرجامی بوده و رأی شعبه سی‌ام دیوان عالی كشور كه با این نظر انطباق دارد به اكثریت آرای اعضای هیأت عمومی دیوان عالی كشور تأیید می‌شود. این رأی به استناد ماده ۲۷۰ قانون آیین‌دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب درامور كیفری برای دادگاه ها وشعب دیوان عالی كشور در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

 

وکیل کیفری

 

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶-۳۸-۲۶-۳۳-۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲ – مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳-  مشاوره حقوقی حضوری -غیر حضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد. زمان ملاقات به وقت ایران رشت : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

سایر مطالب مرتبط:

وکیل در رشت

بهترین وکیل در رشت

وکیل خوب در رشت

وکیل طلاق در رشت – گیلان

وکیل طلاق توافقی در رشت

وکیل خانم در رشت

وکیل ارث در رشت

وکیل ملکی در رشت

وکیل چک در رشت

وکیل کیفری در رشت