ارسال پیام در واتس‌اپ

بهترین وکیل خانم در تهران

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی با وکیل متخصص  ، سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل پایه یک دادگستری ، کارشناس ارشد حقوق خصوصی و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران) با بیش از ۱۷ سال سابقه حرفه ای وکالت در محاکم ایران از جمله محاکم تهران- مشهد – گیلان و …

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده: مانند مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین…

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت،، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث…

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات …

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در مشهد مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی،  الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری،اثبات مالکیت…

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در، فسخ معامله، فسخ قرارداد…

در دعاوی خانواده همواره یک نکته ظریف ولیکن مهم وجود دارد و آن اینکه طرح موضوعات خانوادگی و مباحث زناشویی از سوی زوجین بالاخص بانوان نزد وکلای آقا تقریبا سخت می باشد و معمولا بانوان تهرانی ترجیح می‌دهند برای حفظ آرامش روانی و بازیابی حقوق از دست رفته خود به یک وکیل خانم در تهران مراجعه نمایند.
بنابراین وکیل خانم درتهران باید به خوبی تجربه لازم در زمینه دعاوی خانواده همانند دعوی طلاق، مهریه، حضانت فرزندان و… را دارا باشد و علاوه بر بازیابی حقوق موکل، مهارت روانکاوی لازم در زمینه ایجاد آرامش روحی و روانی به موکل را نیز حائز باشد.

ارکان طلاق

صیغه طلاق مرد
طلاق دهنده
زن طلاق داده شده
گواه گرفتن بر اجرای صیغه طلاق یعنی حضور دو شاهد عادل در مجلس طلاق که صیغه طلاق را بشنوند.

تعریف عده

اگر نکاح به واسطه فوت شوهر، طلاق، فسخ یا بذل مدت منحل شود مدتی به نام عده آغاز می‌شود که در این مدت زن نمی‌تواند با دیگری ازدواج کند. این مدت با توجه به نوع پایان ازدواج (مرگ همسر یا طلاق یا فسخ نکاح)، نوع ازدواج (دائم یا موقت) و باردار بودن یا نبودن زن متغیر است. فلسفه وضع عده جلوگیری از اختلاط نسل و احترام به رابطه زناشویی سابق و تعبد است.

بهترین وکیل طلاق در مشهد

در صورتی که زن در هنگام عده با مردی ازدواج کند ازدواج آنان باطل است و در صورت آگاهی از حکم عده، ازدواج آن مرد و زن با یکدیگر برای همیشه حرام می‌شوند.

مدت عده طلاق در قانون ایران چقدر است؟

عده طلاق در ازدواج دائم سه ماه و در عقد موقت ۴۵ روز است. اگر در زمان طلاق زن باردار باشد عده او با زایمان حتی اگر چند لحظه بعد از طلاق باشد پایان می‌یابد.
اگر در زمان طلاق زن باردار باشد عده او با زایمان پایان می‌یابد. حتی اگر چند لحظه بعد از طلاق وضع حمل کند.

بهترین وکیل خانم در تهران

زنان فاقد عده طلاق

به موجب ماده ۱۱۵۵ قانون مدنی ۲ دسته از زنان لازم نیست در صورت طلاق عده نگاه دارند این ۲ دسته عبارتند از:

۱- زن یائسه
۲- زناني که قبل از رابطه جنسي طلاق داده شده‌اند.

اقسام طلاق

بر اساس قانون مدنی اقسام طلاق بر طبق قواعد فقهی مقرر شده اند . اقسام طلاق بر اساس اثری که خواهد داشت را می توان به سه دسته تقسیم نمود.

۱- طلاق رجعی:  به این معناست که در زمان عده (مدت سه ماه و ده روز)
می توان از طلاق رجوع کرد و رابطه زناشویی با این طلاق کاملا از بین نرفته است.
۲-‌ طلاق بائن: بر خلاف طلاق رجعی در طلاق بائن با انجام طلاق رابطه زناشویی پایان می یابد و زن و شوهر کاملا از هم جدا می شوند. و مرد دیگر نمی تواند در دوران عده به زن رجوع نماید. چنانچه زن و مرد بخواهند دوباره به زندگی مشترک برگردند باید دوباره نسبت به عقد ازدواج مبادرت نمایند.

انواع طلاق بائن

۱- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.

۲- طلاق زن یائسه

۳- طلاق خُلع و مُبارات ، مادام که زن به عوض رجوع نکرده است.

۴- طلاق نابالغ

۵- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل آید ، اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید

عسر و حرج زوجه

ماده ۱۱۳۰ قانونی مدنی: «در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند، چنانچه عسر و‌حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده‌ می‌شود.»

‌تبصره – عسر و حرج موضوع این ماده عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که‌ادامه زندگی را برای زوجه با مشقّت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد و موارد ذیل ‌درصورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می‌گردد:

 

بهترین وکیل طلاق در تهران

 

بهترین وکیل خانم در تهران

مصادیق عسر و حرج

۱- ترک زندگی  خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه‌ متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه

–  اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به‌اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی ‌که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.‌در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف‌ موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.

۳-  محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوء‌ رفتار مستمر زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه‌ قابل تحمل نباشد.

۵-  ابتلاء زوج به بیماری‌های صعب ‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه صعب‌ العلاج‌ دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

‌موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر مواردی که عسر و حرج‌ زن در دادگاه احراز شود، حکم طلاق صادر نماید.

تفاوت طلاق خلع و طلاق به علت عسر و حرج زن
بین طلاق خلع با طلاق ناشی از عسر و حرج تفاوت وجود دارد در طلاق خلع، زن به واسطه کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به وی می‌دهد طلاق می‌گیرد، صدور حکم و اجرای صیغه طلاق خلع بدون رضایت مرد و صرفا به تقاضای زن، فاقد وجاهت شرعی و قانونی است؛ زیرا مرد باید بخشش زن را بپذیرد و حاضر باشد در قبال آن بخشش زن خود را طلاق بدهد و چنانچه مرد قبل از اجرای صیغه طلاق با رد آنچه که بذل شده از طلاق همسر خود منصرف شود نمی‌توان زن را مطلقه نمود و نیز اگر زن در مدت عده به آنچه بذل نموده رجوع کند طلاق خلع تبدیل به طلاق رجعی می‌شود و مرد نیز می‌تواند به زن رجوع کند.

بهترین وکیل خانم در تهران

ولی طلاقی که به علت عسر و حرج زن باشد باعث صدور حکمِ اجبارِ مرد به طلاق می‌شود بدون آنکه به بخشش مالی از طرف زن نیاز باشد؛ بنابراین نیازی به بذل مال از ناحیه زن نیست که موضوع پذیرش یا عدم پذیرش آن توسط مرد پیش بیاید، در این حالت چنانچه مرد حاضر به طلاق نشود دادگاه می‌تواند او را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار ممکن نباشد، زن به اذن قاضی و با حکم دادگاه طلاق داده می‌شود.

طلاق به علت عسر و حرج زن، بائن است و به هیچ وجه برای مرد حق رجوع نیست به بیان ساده‌تر در طلاق خلع اگر زن به بخشش خود رجوع نماید طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی می‌شود و برای مرد حق رجوع در مدت عده حاصل می‌شود، اما طلاق به واسطه عسر و حرج زن قطعی و لازم الاجرا است و مرد به هیچ وجه حق رجوع ندارد.

شرایط دوازده گانه سند ازدواج برای طلاق

سند رسمی ازدواج كه در دفاتر ازدواج ثبت مي‌شوند داراي بند‌هايي هستند كه در صورت امضاء از سوي شوهر، زن اين اختيار را خواهد داشت كه پس از حصول اين شرايط راسا در دادگاه‌هاي خانواده حاضر شده و تقاضاي طلاق نمايد.

در بند «الف» اين عقد نامه‌ها آمده است: ضمن عقد نكاح خارج لازم زوج شرط كرد هرگاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخيص دادگاه تقاضاي طلاق ناشي از تخلف زن از وظايف همسري يا سوء اخلاق و رفتار وي نبود، زوج موظف است تا نصف دارايي موجود خود را كه در ايام زناشويي با او به دست آورده است طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل كند.

در بند «ب» آن نيز ضمن عقد نكاح خارج لازم زوج به زوجه وكالت بلاعزل با حق توكيل غير مي‌دهد كه زن در صورت تحقق شرايطي، از ناحيه مرد وكيل است خودش شخصاً يا با انتخاب فرد ديگري به عنوان وكيل به دادگاه مراجعه كند و پس از اثبات ادعا، درخواست طلاق كند.

 

 

بهترین وکیل خانم در تهران

شروط ضمن عقد نكاح شامل ۱۲ شرط است كه به آن شروط دوازده گانه عقد نكاح مي‌گويند. اين شروط عبارتند از :

۱- زن مي‌تواند از دادگاه تقاضاي صدور طلاق كند، در صورت خودداري شوهر از دادن خرجي زن و انجام ساير حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه.

۲- دومين شرط ذكر شده در عقدنامه كه به زن اجازه طلاق مي‌دهد، بدرفتاري زوج است به حدي كه ادامه زندگي را براي زوجه غير قابل تحمل كند.

۳- سومين شرطي كه با وجود آن زن اختيار طلاق دارد، بيماري خطرناك غير قابل درمان مرد است در حدي كه سلامت زن را به خطر اندازد.

۴- شرط چهارم ديوانه بودن مرد است در زماني كه امكان فسخ وجود ندارد.

۵- پنجمين شرط مندرج در عقدنامه، اشتغال مرد به كاري است كه به حيثيت و آبروي زن و مصالح خانوادگي او لطمه بزند در اين صورت زن مي‌تواند تقاضاي طلاق كند.

۶- محكوميت شوهر به مجازات ۵ سال حبس يا بيشتر، يا به جزاي نقدي كه بر اثر ناتواني از پرداخت، منجر به ۵ سال بازداشت شود يا به حبس و جزاي نقدي كه مجموعاً منتهي به ۵ سال بازداشت يا بيشتر شود و حكم مجازات در حال اجرا باشد نيز يكي ديگر از شروط ضمن عقد نكاح است كه به زن امكان مطلقه شدن را مي‌دهد.

۷- ابتلاء زوج به هر گونه اعتياد مضري كه به تشخيص دادگاه به اساس زندگي خانوادگي خللي وارد آورد و ادامه زندگي را براي زوجه دشوار كند مانند اعتيادي كه منجر به بيكاري مرد، فروش اثاثيه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمي و روحي زن و فرزند شود.

۸- هشتمين شرطي است كه به استناد آن زن حق طلاق مي‌يابد. چنانچه زوج زندگي خانوادگي را بدون عذر موجه ترك كند يا اينكه ۶ ماه متوالي بدون عذر موجه غيبت كند، زن مي‌تواند با مراجعه به دادگاه و بدون حضور شوهر طلاق خود را ثبت كند.

۹- از جمله مواردي كه دادگاه تقاضاي زن را براي طلاق مي‌پذيرد و در عقدنامه نيز ذكر شده، محكوميت قطعي زوج بر اثر ارتكاب به جرم و اجراي هر گونه مجازات اعم از حد و تعزير است كه مغاير با حيثيت و شئون خانوادگي زن باشد تشخيص اين امر نيز با توجه به وضع و موقيعت زن و عرف و موازين ديگر با دادگاه است.

۱۰- دهمين شرط از شروط دوازده گانه عقد نكاح، بچه‌دار نشدن مرد پس از گذشت ۵ سال از زندگي مشترك به جهت عقيم بودن يا عوارض جسمي ديگر است كه در اين صورت زن مي‌تواند تقاضاي طلاق كند.

بهترین وکیل خانم در تهران

۱۱- همچنين چنانچه زوج مفقودالاثر شود و ظرف ۶ ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پيدا نشود نيز دادگاه حكم طلاق را صادر مي‌كند.

۱۲- آخرين شرطي كه زوج در عقدنامه آن را امضا مي كند و اختيار طلاق را به همسرش مي‌دهد، ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر است كه در صورت وقوع اين مورد، زن حق طلاق را از مرد مي‌گيرد.

بنابراین تحقق يكي از شرايط دوازده گانه و اثبات آن در دادگاه، زن مي‌تواند با استفاده از وكالت ضمن عقد با مراجعه به دادگاه خانواده و طي تشريفات قانوني نسبت به اجراي طلاق اقدام كند.

وکالت رسمی زوجه در طلاق

وکالت زن در طلاق از سوی مرد به دو روش امکان پذیر است.
۱- یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود.
۲- یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از سوی زوج.
اگر زوج خارج از کشور باشد اعطای وکالت از طریق تنظیم وکالتنامه طلاق در سفارت یا کنسولگری ایران انجام می گردد.

۲- اگر وکالت در طلاق به صورت شرط در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، قراردادی لازم است، وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید.

۳- اگر وکالت در طلاق بعد از عقد و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است. مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخصی مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند.

۴- اعطای وکالت در طلاق به زن از سوی مرد به این معنا نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد.

عبارت عامیانه حق طلاق به زن غلط است.

اساسا واگذاری حق طلاق از سوی مرد به زن و یا هر شخص دیگری از لحاظ حقوقی غلط است. چون حق طلاق قابل واگذاری نیست. لذا زوج(شوهر) فقط می‌تواند به دیگری از جمله زوجه (زن) وکالت جهت طلاق اعطا کند نه اعطای حق طلاق.

 

 

بهترین وکیل خانم در تهران

مرد می تواند وکالت برای طلاق را به غیر از همسرش نیز واگذار نماید فرض کنید مردی مقیم خارج از کشور است، و به برادرش در ایران از طریق وکالتی که در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت تنظیم کرده، وکالت برای طلاق همسرش را می دهد.

هیچکس از جمله زنی که از مرد وکالت طلاق دارد نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال نماید به عبارت دیگر کسی می تواند در دادگاه وکالت کند که وکیل دادگستری باشد. در وکالت در طلاقی که مثلا زن از شوهر دارد، برای طلاق باید از طریق انتخاب وکیل دادگستری برای همسر اقدام نماید. در این راستا زن به استناد وکالتنامه طلاق به وکیل دادگستری مراجعه می کند و بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه، برای شوهر وکیل انتخاب می کند و وکیل منتخب، وکیل مع الواسطه شوهر می شود.

کامل بودن متن وکالت در طلاق بسیار اهمیت دارد و متاسفانه متن وکالتنامه های طلاقی که در بسیاری از دفاتر اسناد رسمی استفاده می شود ممکن است ناقص باشد. لذا توصیه می گردد در این خصوص نیز با وکیل مجرب و متخصص در دعاوی طلاق مشورت نمایید.

وکیل خانم در تهران = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری صرفا با تعیین وقت قبلی ارائه می گردد.

نکته ۲- مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته ۳- مشاوره حقوقی حضوری- غیر حضوری دارای هزینه می باشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

جهت ارتباط با دفتر حقوقی سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل پایه یک دادگستری لطفاً در ساعات تعیین شده و با شماره های ارتباطی ذیل تماس حاصل فرمایید.

ساعات پاسخگویی به وقت ایران- تهران
صبح ها ۲-۹ عصر ها ۸-۴

شماره های تماس:

۰۹۱۱۴۳۰۳۰۵۳

وکیل خوب در تهران
وکیل خوب تهران
وکیل خانم تهران
بهترین وکیل خانم در تهران
بهترین وکیل خانم تهران
وکیل خوب خانم در تهران
وکیل خوب خانم تهران
وکیل متخصص خانم در تهران
وکیل متخصص خانم تهران
وکیل خانواده در تهران
وکیل طلاق در تهران
وکیل طلاق تهران
وکیل ملکی در تهران
وکیل ملکی تهران
وکیل خوب ملکی در تهران
بهترین وکیل ملکی در تهران
بهترین وکیل ملکی تهران