ارسال پیام در واتس‌اپ

وکیل متخصص خانم در تهران

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی با وکیل متخصص  ، سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل پایه یک دادگستری ، کارشناس ارشد حقوق خصوصی و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران) با بیش از ۱۷ سال سابقه حرفه ای وکالت در محاکم ایران از جمله محاکم تهران- مشهد – گیلان و …

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده: مانند مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین…

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت،، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث…

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات …

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در مشهد مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی،  الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری،اثبات مالکیت…

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در، فسخ معامله، فسخ قرارداد…

در دعاوی خانواده همواره یک نکته ظریف ولیکن مهم وجود دارد و آن اینکه طرح موضوعات خانوادگی و مباحث زناشویی از سوی زوجین بالاخص بانوان نزد وکلای آقا تقریبا سخت میباشد و معمولا بانوان تهرانی ترجیح می‌دهند برای حفظ آرامش روانی و بازیابی حقوق از دست رفته خود به یک وکیل خانم در تهران  مراجعه نمایند.
بنابراین وکیل خانم در تهران  باید به خوبی تجربه لازم در زمینه دعاوی خانواده همانند دعوی طلاق، مهریه، حضانت فرزندان و… را دارا باشد و علاوه بر بازیابی حقوق موکل، مهارت روانکاوی لازم در زمینه ایجاد آرامش روحی و روانی به موکل را نیز حائز باشد.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوج و زوجه (زن و شوهر) بنا به هر دلیلی به این نتیجه و قطعیت می‌رسند که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرند و در ارتباط با کلیه مسائل مربوط به زندگی مشترک و دیون و تکالیف آن با یکدیگر به تفاهم و توافق می‌رسند. در واقع شرایط طلاق توافقی همانطور که از نام آن پیداست کاملاً بستگی به توافقات زوجین دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

حضانت فرزند یا فرزندان مشترک، نفقه زوجه و فرزندان، مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل دوران زوجیت (در صورت وجود)

مواردی که زوجین در مورد آن تفاهم دارند برای دادگاه نیز محترم و قابل قبول است و در رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) ذکر می‌گردد.

توجه: چنانچه متقاضیان طلاق توافقی از تهران وکالت خواستار اخذ وکیل خانم در انجام پروسه طلاق توافقی در دادگاه مربوطه باشند، وکیل متخصص در طلاق توافقی در تهران وکالت در خصوص تنظیم توافقات، موکلین خود را یاری نموده و کلیه توافقات را وفق موازین قانونی و به لسان حقوقی مکتوب نموده و در قالب یک سند عادی و تحت عنوان یک توافقنامه ای قانونی که حائز آثار حقوقی می باشد تنظیم می نماید تا چنانچه مورد پذیرش موکلین زوجین قرار گرفت آنرا بعنوان یک توافقنامه فی مابین امضاء نمایند و به ضمیمه دادخواست تقدیمی پیوست کرده و در دادگاه به آن استناد می نماید.

وکیل متخصص خانم در تهران

همچنین کلیه مراحل و اقدامات لازم بدون حضور زوجین یا موکل از جمله: حضور در مراجع قضائی، دادگاه خانواده، دفترخانه ثبت طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و… توسط وکلای مجرب و متعهد اعم از وکیل آقا یا وکیل خانم در تهران وکالت انجام می‌گیرد.

مرحله اول: بعنوان اولین اقدام در انجام طلاق توافقی ثبت نام در سامانه مداخله در امر طلاق می باشد. بدین توضیح که: متقاضیان گرامی باید ابتدا به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه نموده و با ثبت اطلاعات خود در این سامانه، اقدام به دریافت نوبت از مراکز غربالگری نمایند و در زمان تعیین شده به مرکز غربالگری یا مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند.

پس از انجام مشاوره‌های لازم، باید گواهی عدم انصراف از طلاق را از مرکز مربوطه دریافت کنند که این گواهی در هنگام ثبت دادخواست طلاق توافقی، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل داده می‌شود و دفتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست را ثبت و به دادگاه خانواده صالح ارجاع می‌نمایند.

 

 

مدارک لازم برای طلاق توافقی

برای رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی و ثبت آن در دفاتر طلاق نیاز به مدارکی است که زوجین یا وکلای آن‌ها باید در اختیار داشته باشند.

این مدارک شامل :

شناسنامه، کارت ملی، عقدنامه( در صورت نبودن اصل آن میتوان با مراجعه به دفترخانه ای که ازدواج در آن ثبت شده است رونوشت آن را اخذ نمود.) گواهی عدم بارداری زن در صورتیکه باکره و یا یائسه نیست، گواهی بکارت در صورتی که زن باکره است و توافقنامه کتبی مبنی بر توافقات زوجین در مورد مسائل مختلف مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند-فرزندان، نفقه فرزند-فرزندان و…

طلاق از سمت زوج، طلاق رجعی است. به این معنا که تا قبل از اجرای صیغه طلاق و یا تا اتمام مدت عده زوجه به محض پشیمانی زوج و رجوع وی به زوجه، طلاق باطل می‌گردد و فرایند رسیدگی به آن متوقف خواهد شد.

« طلاق از سوی مرد »

براساس شرع و قانون حق طلاق با مرد است. مطابق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، زوج می تواند با رعایت حقوق زن، زوجه خود را طلاق دهد و رضایت زوجه در طلاق ملاک نخواهد بود. بنابراین مرد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش می‌تواند همسر خود را مطلقه نماید. البته صدور گواهی عدم امکان سازش به سادگی نبوده و پس از رعایت حقوق کامل زوجه این گواهی صادر می‌گردد.

طلاق از سمت زوج، طلاق رجعی است، به این معنا که تا قبل از اجرای صیغه طلاق و یا تا اتمام مدت عده زوجه به محض پشیمانی زوج و رجوع وی به زوجه، طلاق باطل می‌گردد و فرایند رسیدگی به آن متوقف خواهد شد.

« مراحل طلاق از سوی مرد »

۱- دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش: اولین قدم برای طلاق، این است که مرد به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و دادخواست صدور گواهی عدم سازش را تنظیم، و به دادگاه خانواده ارسال کند.

۲- ارجاع به داوری: دادگاه زن و شوهر را به داوری ارجاع می دهد و آن ها مکلفند یک شخص متاهل واجد شرایط از نزدیکانشان را به عنوان داور معرفی کنند.

۳- پرداخت حق و حقوق مالی زن: در صورتی که طلاق از طرف زوج باشد، مکلف است حق و حقوق مالی زن شامل مهریه، نفقه، اجرت المثل، نحله و از این قبیل را به او پرداخت کند.

۴- دریافت گواهی عدم امکان سازش از دادگاه: در صورتی که دادگاه تشخیص دهد، امکان ادامه زندگی مشترک برای زن و شوهر وجود ندارد، گواهی عدم امکان سازش برای آن ها صادر می کند.

۵- مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق: در مرحله آخر زوجین باید با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه کرده و از این طریق صیغه طلاق را جاری کنند.

دادخواست تعدیل مهریه

با توجه به جهش افزایشی و بی سابقه در قیمت سکه در روزهای اخیر یکی از دادخواست هایی که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته و ثبت می شود، دادخواست تعدیل و کاهش اقساط مهریه است.

متاسفانه تلاطمات اقتصادی مراجعات به دادگستری را زیاد می کند و تعداد پرونده های قضایی فزونی می گیرد و بدین ترتیب کیفیت رسیدگی قضایی نیز کاهش میابد.
افزایش ناگهانی قیمت سکه در بازار اخیر طرح بی رویه دادخواست تعدیل اقساط مهریه در دادگاههای خانواده را موجب گردیده است.
با توجه به اینکه امروزه بیشتر مهریه های تعیینی از نوع سکه بهار آزادی هستند و زمانیکه قیمت سکه یکدفعه افزایش جهشی پیدا می کند و از انطرف درامد زوج (شوهر) نیز چنین افزایشی پیدا نکرده است، لذا زوج می تواند از دادگاه تقاضای کاهش اقساط مهریه را با توجه به افزایش جهشی و بی رویه سکه مطرح نماید.

وکیل متخصص خانم در تهران

مستند قانونی کاهش (تعدیل) قسط مهریه تبصره۲  ماده ۱۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب ۱۳۹۳ می باشدد.

تبصره۲ـ هر یک از محکوم‌ٌله یا محکومٌ‌علیه می‌توانند با تقدیم دادخواست، تعدیل اقساط را از دادگاه بخواهند. دادگاه با عنایت به نرخ تورم براساس اعلام مراجع رسمی قانونی کشور یا تغییر در وضعیت معیشت و درآمد محکومٌ‌علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط اقدام می‌کند.

✍ با دقت در قانون مذکور مشخص می شود که حالت عکس نیز وجود دارد یعنی زوجه (زن) نیز می تواند در صورتی که ثابت نماید وضعیت اقتصادی و تمکن مالی زوج (شوهر) بهتر شده است و یا سکه نسبت به زمان صدور حکم، کاهش چشمگیر و محسوسی داشته است، او نیز دادخواست افزایش اقساط مهریه در دادگاه خانواده مطرح نماید.

در واقع به استناد قانون مزبور این حق برای هر دو طرف در نظر گرفته شده است که هر کدام با ذکر دلیل و اثبات مدارک می توانند حسب مورد دادخواست تعدیل (اعم از کاهش و یا افزایش) اقساط مهریه را تقاضا نمایند.

 

 

وکیل متخصص خانم در تهران

مزایای حضور وکیل در دعاوی خانواده

در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست. برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به دعاوی خانواده ، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.

عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و به باور آنها این موضوع خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، حضور وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند. توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید.

اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را ندارد بهتر است وکیل متخصص دعاوی خانواده در کنار وی باشد. انجام مراحل اقامه دعوی توسط وکیل دادگستری به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.

وکیل خانم در تهران = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری صرفا با تعیین وقت قبلی ارائه می گردد.

نکته ۲- مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته ۳- مشاوره حقوقی حضوری- غیر حضوری دارای هزینه می باشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

جهت ارتباط با دفتر حقوقی سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل پایه یک دادگستری لطفاً در ساعات تعیین شده و با شماره های ارتباطی ذیل تماس حاصل فرمایید.

ساعات پاسخگویی به وقت ایران- تهران
صبح ها ۲-۹ عصر ها ۸-۴

شماره های تماس:

۰۹۱۱۴۳۰۳۰۵۳

وکیل خوب در تهران
وکیل خوب تهران
وکیل خانم تهران
بهترین وکیل خانم در تهران
بهترین وکیل خانم تهران
وکیل خوب خانم در تهران
وکیل خوب خانم تهران
وکیل متخصص خانم در تهران
وکیل متخصص خانم تهران
وکیل خانواده در تهران
وکیل طلاق در تهران
وکیل طلاق تهران
وکیل ملکی در تهران
وکیل ملکی تهران
وکیل خوب ملکی در تهران
بهترین وکیل ملکی در تهران
بهترین وکیل ملکی تهران