ارسال پیام در واتس‌اپ

بهترین وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ دپارتمان گیلان وکالت بعنوان تنها دپارتمان حقوقی – تخصصی در رشت – گیلان با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی مفتخر است ضمن رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای، حقوق حقه افراد را احقاق نماید.

✍ مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی توسط وکلای مجرب و متخصص اعم از وکیل آقا – وکیل خانم در هر یک از دعاوی حقوقی و امور کیفری به صورت تخصصی از جمله:

✍ مشاوره حقوقی- وکالت تخصصی در دعاوی ملکی، املاک و اراضی در رشت-گیلان
مانند: دعاوی خلع ید، رفع تصرف عدوانی، الزام به تنظیم سند رسمی، املاک مشاع، تخلیه املاک تجاری، اثبات مالکیت… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی-وکالت تخصصی در ابطال معامله، فسخ مبایعه نامه، فسخ قرارداد… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_ وکالت تخصصی
در انواع دعاوی تجاری مانند چک،  سفته ، وصول مطالبات … در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی
در انواع دعاوی خانواده: مانند  مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین… در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در امور کیفری مانند: کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت، انتقال مال غیر…در رشت-گیلان

✍ مشاوره حقوقی_وکالت تخصصی در انواع دعاوی وصایت، ارث، گواهی انحصار وراثت، تقسیم ترکه، مطالبه سهم الارث… در رشت-گیلان

* گیلان وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

بهترین وکیل ملکی در رشت

معامله ملک در رهن بانک

✍ معاملات املاک در رهن بانک نیز ریسک بالایی دارند. چون فروشنده می‌تواند ملک را به طور همزمان از طریق قولنامه به چندین نفر بفروشد و مرتکب انتقال مال غیر و کلاهبرداری گردد.
برای فروش ملک در رهن بانک راهکارهای حقوقی متفاوتی وجود دارد ولی بهترین شیوه از نظر وکلای حاذق و متخصص در دعاوی ملکی در گیلان وکالت، تغییر نام تسهیلات به نام خریدار جدید و انتقال قانونی سند مالکیت به خریدار جدید است.

 

 

بهترین وکیل ملکی در رشت

چطور می‌توان آپارتمانی که سند آن در رهن بانک قرار دارد را معامله کرد؟ در صورت در رهن بانک بودن ملک، مالک نمی تواند به طور رسمی و محضری سند را به نام شخص دیگری منتقل کند، اما انتقال ملک به شخص دیگری از طریق انعقاد مبایعه‌نامه در بنگاه‌های ملکی امکان‌پذیر است و می‌توان نقل و انتقال سند را به زمان تسویه تسهیلات توسط تسهیلات گیرنده اولیه موکول کرد.
اما راه دیگر این است که طبق ضوابط رسمی، خریدار جدید جانشین مالک قبلی شده و پرداخت اقساط را بر عهده بگیرد. در این صورت علاوه بر اینکه سند ملک به نام وی منتقل می‌شود، ادامه بازپرداخت تسهیلات نیز بر عهده او قرار خواهد گرفت.

✍ بهترین و عاقلانه‌ترین راه فروش ملکی که سند آن در رهن بانک قرار دارد، فک رهن از طریق تسویه بدهی است. راه مطمئن دیگر در این زمینه نیز همانطور که اشاره شد، انتقال تسهیلات اخذ شده به نام خریدار جدید است.
اما ممکن است مالک به هر دلیلی تصمیم بگیرد ملکش را بدون آنکه فک رهن کند بفروشد. تا چند سال قبل به دلیل اعتماد مردم به یکدیگر، این خانه‌ها از طریق مبایعه‌نامه خرید و فروش می‌شد و صاحبخانه تعهد می‌کرد بعد از تسویه حساب با بانک و آزاد شدن سند از رهن بانک، سند رسمی را به نام خریدار منتقل کند؛ اما طی چند سال اخیر به دلیل سوء استفاده مکرر، اخذ وکالت بلاعزل از مالک قبلی توسط خریدار رایج شد که مطابق آن، صاحبخانه به جای اینکه ملک را به خریدار بفروشد، به او وکالت تام‌الاختیار واگذاری، اجاره و … می‌دهد. فروشنده و خریدار شرط می کنند که صاحب ملک، حق عزل وکیل را ندارد. وکیل یعنی خریدار جدید هم این حق را پیدا می‌کند تمام کارهای مربوط به ملک از جمله انتقال سند رسمی بعد از فک رهن را انجام دهد.

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ با وجود اینکه این روش از درجه اطمینان بیشتری برخوردار بود، اما با فوت یکی از طرفین مشکلاتی ایجاد می‌شد. در عین حال اغلب دادگاه‌ها وکالت تام‌الاختیار و بلاعزل را به منزله فروش ملک تلقی می‌کنند؛ اما باز هم ممکن است فروش وکالتی ملک پس از فوت فروشنده دستاویزی برای ورثه شود و موضوع را به یک پرونده حقوقی تبدیل و روی ملک فروخته شده ادعا کنند. از این رو حقوقدان‌ها توصیه می‌کنند خریدار شرط وصایت را نیز قید کند تا بعد از فوت احتمالی هم امر نقل و انتقال ملک میسر باشد.

در صورت به وجود آمدن اختلاف بین خریدار و فروشنده، خریدار برای فک رهن باید چه اقدامی بکند؟

خریدار می‌باید برای الزام فروشنده به انجام امور مربوط به ملک از جمله فک رهن و تنظیم سند رسمی، با مراجعه به محاکم قضایی، به تنظیم دادخواست اقدام نماید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ اگر ملکی با مبایعه نامه فروخته شود، ولی در رهن بانک باشد، آیا می‌توان فروشنده را به تنظیم سند رسمی ملزم کرد؟
در پاسخ به این پرسش باید چند فرض را در نظر گرفت.
چنانچه فروشنده ملک مورد نظر را به خریدار بفروشد و خریدار با علم و آگاهی به این موضوع که ملک مزبور در رهن بانک قرار دارد همچنان آن را معامله می‌کند، در این حالت معامله در صورتی نافذ و صحیح خواهد بود که به حقوق بانک لطمه وارد نکند، زیرا عقد رهن برای بانک نسبت به ملک امتیازی ایجاد می‌کند که میتواند در صورت عدم تسویه اقساط از محل فروش ملک، طلب خود را وصول نماید و هر اقدامی که با این حق بانک در تعارض باشد قانونی نیست؛ اما اگر خریدار از این امر که آپارتمان در رهن بانک قرار گرفته آگاه نباشد می‌تواند علاوه بر الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی وی را به فک رهن نیز ملزم کند.

بهترین وکیل ملکی در رشت

همچنین چنانچه فروشنده بعد اینکه ملک را از طریق مبایعه نامه عادی به خریدار فروخت و پس از این معامله آن ملک را در رهن بانک قرار دهد، در این فرض عمل او اقدام علیه مال غیر بوده و از مصادیق کلاهبرداری محسوب شده لذا حائز تعقیب کیفری خواهد بود.

✍ مراحل خرید و فروش ملک رهنی

۱- فروشنده از طریق دفتر اسناد رسمی موضوع را از بانک استعلام می‌کند.در صورت اعلام موافقت از سوی بانک، دفترخانه موافقت کتبی بانک را ضمیمه پرونده می‌کند و انتقال ملک صورت می‌گیرد. در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که می‌توان به صورت اینترنتی آخرین وضعیت ملک را استعلام نمود.

۲- خریدار در زمان معامله بخشی از مبلغ ملک مورد معامله را می‎پردازد و سپس فروشنده و خریدار متعهد می‎شوند در دفترخانه حاضر شوند. در دفترخانه خریدار بقیه مبلغ را پرداخت کرده و فروشنده نیز سند رسمی ملک را به خریدار منتقل می‎کند.

۳- در این مرحله با توافق طرفین، وام به خریدار منتقل می‌شود. برای رسمی کردن این توافق طرفین باید با حضور در بانک مراحلی را طی کرده و اسنادی را امضا کنند. پس از اتمام اقساط و هنگام فک رهن، لازم نیست خریدار به مراجع قضایی مراجعه و دادخواست بدهد، بلکه با وکالت از طرف فروشنده کلیه اقدامات قانونی را انجام می‌دهد.

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ وکالت بلاعزل چیست؟

وکالت به مفهوم دادن نمایندگی است، چیزی که در قانون از آن به عنوان نیابت یاد شده و بر پایه اعتماد داده می‌شود. فردی که امور به او واگذار می‌شود وکیل و کسی که به شخص دیگری وکالت می‌دهد، موکل نام دارد.

وکالت بلاعزل وکالتی است که در آن موکل به تنهایی نمی‌تواند وکیل را عزل کند. یعنی در وکالت‌نامه وکالت وکیل یا عدم‌ عزل وکیل در ضمن عقد، شرط شده باشد. در این حالت موکل دیگر حق عزل وکیل و فسخ وکالت را ندارد.

 

 

بهترین وکیل ملکی در رشت

آیا وکالت بلاعزل به معنای فروش ملک است؟

خیر. وکالت به مفهوم دادن نمایندگی است، چیزی که در قانون از آن به عنوان نیابت یاد شده و بر پایه اعتماد داده می‌شود. فردی که امور به او واگذار می‌شود وکیل و کسی که به شخص دیگری وکالت می‌دهد، موکل نام دارد.

آیا در وکالت بلاعزل، موکل می‌تواند به تنهایی وکیل را عزل کند؟

خیر. وکالت بلاعزل وکالتی است که در آن موکل به تنهایی نمی‌تواند وکیل را عزل کند. یعنی در وکالت‌نامه وکالت وکیل یا عدم‌ عزل وکیل در ضمن عقد، شرط شده باشد. در این حالت موکل دیگر حق عزل وکیل و فسخ وکالت را ندارد.

چرا وکالت بلاعزل بین فروشنده و خریدار بسته می‌شود؟

به دلایلی مانند اطاله زمانی نقل و انتقال ملک، هزینه دار بودن نقل و انتقال، در دسترس نبودن سند یا عجله‌ای که فروشنده دارد، سند به نام خریدار زده نمی‌شود و مابین خریدار و فروشنده قرارداد وکالت بلاعزل بسته می‌شود و فروشنده، خریدار را برای انجام امور مربوط به سند مانند گرفتن استعلام‌های ثبتی و مفاصا حساب‌های شهرداری و در نهایت ثبت سند، وکیل می‌کند.

بهترین وکیل ملکی در رشت

در صورت مرگ طرفین، تکلیف وکالت بلاعزل چه می‌شود؟

این قرارداد با مرگ طرفین، جنون طرفین، یا استعفای وکیل باطل می‌شود. پس بهتر است فقط برای انجام امور اداری این وکالت انجام شود و اگر ملکی به صورت وکالتی خرید و فروش می‌کنید، خیلی سریع وکالت آن را به سند قطعی انتقال تبدیل کنید.

آیا در وکالت بلاعزل حق دخالت و انجام امور از موکل گرفته می‌شود؟

خیر. در وکالت بلاعزل، موکل می‌تواند خودش تمام کارهای مربوط به معامله را انجام دهد و این حق از او گرفته نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید تمام کارها توسط وکیل انجام شود، به طور صریح در وکالت‌نامه قید کنید که «موکل حق دخالت و اجرای امور را ندارد.»

بهترین وکیل ملکی در رشت

اگر موکل فوت کند، تکلیف وکالتنامه و وکیل چیست؟

اگر موکل فوت کند، و خریدار هنوز سند مالی که خریده است به نام نزده باشد، باید وراث متوفی برای انتقال و امضای سند رسمی اقدام کنند. چون قرارداد با فوت موکل فسخ شده است.

بهترین وکیل ملکی در رشت

آیا می‌توان برای معامله‌های وراثتی و شراکتی، وکالت بلاعزل انجام داد؟

بله. اما بهتر است از انجام وکالت در مورد معامله‌های وراثتی و شراکتی که موکلین بیش از یک نفر هستند، بپرهیزید.

با وکالت بلاعزل آیا فروشنده حق فروش ملک به دیگری را دارد یا خیر؟

بله دارد. زمانی که شما از طریق وکالت بلاعزل ملکی را خریداری می‌کنید، تا زمانی که سند نزنید، شما صاحب خانه نیستید. در این شرایط فروشنده حق فروش ملک به دیگران را دارد.

بهترین وکیل ملکی در رشت

برای جلوگیری از فروش مجدد ملک توسط موکل به دیگری، باید چه کار کرد؟

همزمان با تنظیم وکالت‌نامه، مبایعه‌نامه هم تنظیم کنید و در وکالت‌نامه حق فروش ملک به شخص دیگر را از فروشنده بگیرید. با تنظیم مبایعه‌نامه یعنی شما مالک ملک هستید و هر مشکلی پیش بیاید، می‌توانید در دادگاه ثابت کنید.

آیا برای نوشتن وکالت‌نامه باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرد؟

بله. برای تنظیم وکالت‌نامه حتما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. وکالتنامه شما باید به صورت کتبی نوشته شود و در دفترخانه‌های رسمی به ثبت برسد. در غیر این صورت وکالت شما فسخ شده، و قانونی نیست.

✍ با وکالت بلا عزل نیز همچنان مالک اصلی ملک نخواهید بود.

دقت داشته باشید حتی زمانی که شما دارای وکالت بلا عزل هستید در واقع به صورت قانونی مالک ملک خود نیستید. بهتر است هر چه سریع‌تر جهت اقدام برای تبدیل وکالت‌نامه به سند قطعی و نقل و انتقال ملک اقدامات لازم را انجام بدهید.

 

 

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ مواردی که در وکالت‌نامه بلاعزل باید رعایت کنید:

وکالت‌نامه را به دقت بخوانید. تمام مواردی که می‌خواهید عنوان کنید، با جزئیات بنویسید.در معاملات کلان از طریق وکالت‌نامه، حتما قبل از انجام معامله اعتبار وکالت‌نامه از دفترخانه تنظیم‌کننده سند، کتباً استعلام شود.بهتر است فقط برای امور اداری از وکالت بلاعزل استفاده کنید و اگر ملکی خریداری می‌کنید، هرچه زودتر به سند قطعی تبدیل کنید.برای تنظیم وکالت‌نامه حتما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. وکالتنامه شما باید به صورت کتبی نوشته شود و در دفترخانه‌های رسمی به ثبت برسد. در غیر این صورت وکالت شما فسخ شده، و قانونی نیست.از وکالت‌نامه دو نسخه تهیه کنید. یک نسخه دست فروشنده و یک نسخه دست خریدار باشد.با افرادی که نمی‌شناسید به هیچ عنوان معاملات وکالتی انجام ندهید.

بنابراین حتما به همراه وکالت‌نامه، مبایعه‌نامه بنویسید و مطمئن شوید که سند ملک توقیف یا در رهن بانک نباشد یا بدهی مالیاتی خاصی نداشته باشد. بهتر است در خصوص تنظیم وکالت نامه رسمی با وکیل و مشاور حقوقی و متخصص در آن زمینه رهنمود گرفته و کسب مشاوره کنید. در نهایت در اولین فرصت نسبت به تنظیم سند قطعی انتقال اقدام کنید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ موارد ابطال معاملات وکالتی

فرقی نمی‌کند وکالت نامه شما ساده باشد یا بلاعزل در هر صورت وکالت نامه تحت شرایطی که در ادامه اشاره می‌کنیم باطل می‌شود.

۱- فوت طرفین- وکالت نامه در صورت فوت هر یک از طرفین (وکیل یا موکل) باطل می‌شود. اگر شما ملکی را به صورت وکالتی از فردی خریده باشید و قبل از آنکه ملک را به نام خود منتقل کنید، فروشنده فوت کند، به لحاظ قانونی ملکی که شما خریده‌اید به ورثه او خواهد رسید. چنانچه شما فوت کنید ورثه شما نیز نمی‌توانند از وکالت نامه استفاده کرده و ملک را تحت انتقال قطعی و تصرف قرار دهند. لذا وکالت بلاعزل در صورت مرگ یا جنون یکی از طرفین باطل می‌شود و شرط باقی ماندن وکالت بعد از مرگ در متن وکالت‌نامه هیچ ارزشی ندارد.
یکی از دلایل مهمی که باعث می شود معاملات وکالت نامه دارای ریسک جدی باشد همین موضوع است.

بهترین وکیل ملکی در رشت

۲- از بین رفتن موضوع مورد وکالت
۳- انجام اقداماتی از جانب موکل که با وکالت منافات داشته باشد
۴- انقضاء مدت وکالت- در صورتی که مدت زمانی برای وکالت تعیین شده باشد، با پایان این مدت وکالت باطل می‌شود.
۵-سفاهت یا دیوانگی هر یک از طرفین (وکیل یا موکل)

۶- اختیار مالک برای معامله ملک

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ نکته: هیچ کدام از انواع وکالت باعث نمی‌شود که مالک نتواند ملک خودش را معامله کند. وقتی فردی وکالت فروش ملکش را (چه به صورت ساده و چه به صورت بلاعزل) به فرد دیگری می‌دهد به این معنی نیست که دیگر اختیار فروش ملک خودش را ندارد. مالک ملک همیشه می‌تواند برای فروش ملک خودش اقدام کند. اگر مالک خانه‌ای را با وکالت نامه به شخص دیگری بفروشد و بعد از آن دوباره برای فروش آن خانه اقدام کند، مرتکب جرم فروش مال غیر شده است و کار او غیر قانونی است. اما اثبات این موضوع کار ساده‌ای نیست. بنابراین همواره این ریسک می تواند وجود داشته باشد که مالک خودش نیز مستقلا ملکش را به دیگری بفروشد.

بهترین وکیل ملکی در رشت

انواع وکالت نامه

وکالت تام

در این نوع وکالت موکل فردی را به عنوان وکیل و نایب در تمام امور انتخاب می‌کند و به این ترتیب وکیل اختیار انجام هر عملی را از جانب موکل خواهد داشت.

وکالت مقید

در وکالت مقید، توافق بر سر موضوع خاصی انجام می‌شود و وکیل به عنوان نایب موکل در موضوع معین عمل می‌کند. در خرید و فروش ملک با وکالت نامه از وکالت مقید استفاده می‌شود و وکیل اختیار موضوع معینی (انتقال سند) را خواهد داشت.

بهترین وکیل ملکی در رشت

معاملات ملکی با وکالت نامه بلاعزل انجام می شود.

وکالت نامه ها در دو شکل ساده و بلاعزل تنظیم می‌شوند. تفاوت این دو در اختیار یا عدم اختیار موکل برای عزل وکیل است. یعنی در وکالت ساده موکل می‌تواند هر زمان که خواست وکیل را عزل کند در حالی که در وکالت بلاعزل موکل چنین اختیاری نخواهد داشت.

برای خرید املاکی که فک رهن نشده‌اند از وکالت بلاعزل استفاده می شود. بر اساس این نوع وکالت، خریدار ملک این اختیار را دارد که بعد از آزاد شدن سند ملک از رهن بانک، بدون نیاز به حضور فروشنده، سند مالکیت را به نام خود بزند و فروشنده نمی‌تواند این وکالت را فسخ کند.

معامله با وکالت‌نامه رسمی

✍ وکالت عقدی است که بین دو نفر منعقد می‌شود. در این قرارداد یک طرف به طرف دیگر برای انجام امور شخصی خود وکالت قانونی می‌دهد. فردی که وکالت می‌دهد اصطلاحاً موکل خوانده می‌شود و طرف دیگر قرارداد اصطلاحاً وکیل نامیده می‌شود.عقد وکالت باید به صورت کتبی انجام شود و یک نسخه از آن به موکل و نسخه دیگر آن به وکیل تحویل داده شود. دقت داشته باشید مراجع قضایی و اداری سند کتبی عادی را پذیرا نبوده و شما حتماً باید قرارداد خود را به صورت رسمی در یک دفتر اسناد رسمی ثبت کنید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

بنابراین وکالت‌نامه برای خرید و فروش باید به صورت کتبی بوده و در دفترخانه‌ اسناد رسمی رسمی به ثبت رسیده باشد. در غیر این صورت وکالت قانونی نیست.
از جمله اختیارات وکیل این است که وکیل می‌تواند اختیار هرگونه تصرفات در مورد موضوع وکالت مأخوذه از سوی موکل خود را داشته باشد.

همچنین به او اختیار هرگونه نقل و انتقال ملک و اموال اعم از خرید و فروش ملک و زمین  به هر مبلغ دل خواه  و به هر شخص دل خواه، حتی اگر آن شخص خودش باشد را می‌دهد، که اصطلاحاً به آن وکالت ملک گفته می‌شود.نکته‌ای دیگر که بسیار مهم است و باید دقت کافی به آن داشته باشید این است که در صورت فوت، یا بروز دیوانگی و سفاهت در هر یک از طرفین عقد، وکالت به صورت اتوماتیک و خود به خود از بین می‌رود و به اصطلاح منفسخ می‌شود. به همین علت توصیه ما به شما  این است که فقط جهت انجام امور اداری از وکالت‌نامه و وکیل استفاده کنید و اگر ملک ، زمین یا خودرویی را به صورت وکالتی خریداری می‌کنید، در اسرع وقت و هر چه زودتر وکالت آن را  به سند قطعی تبدیل کنید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

بهتر است بدانید هر زمان که معلوم شود هر یک از عواملی فوق الذکر که موجب زائل شدن وکالت می شود در هنگام انعقاد وکالت موجود بوده است، عقد و وکالت‌نامه از ابتدا باطل بوده و به اصطلاح بر خلاف فسخ که اثر آن به آینده است، بطلان اثر قهقرایی را در پیش دارد.
بنابراین اگر هر یک از طرفین یک وکالت‌نامه دچار دیوانگی، سفاهت یا فوت شود، وکالت‌نامه بین آن ها به صورت خودکار منفسخ شده و از بین می‌رود.

✍نکته: در صورت انجام دادن معاملات با وکالت رسمی همانند املاک در رهن بانک‌ها و ملک وکالتی سعی کنید در اسرع وقت و در کمترین زمان نسبت به دریافت سند قطعی ملک اقدامات لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید اگر معامله‌ای ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکالت‌نامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، باید به صورت دقیق مطالعه شده تا به صورت دقیق مشخص شود فردی که به نام وکیل شناخته شده است دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد. در تنظیم سندهایی که شامل وکالت بلا عزل است از آنجایی‌که موکل شما حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده است و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، لذا به‌طور صریح در وکالت‌نامه خود قید کنید که موکل هیچ‌گونه حق دخالت و اجرای آن را ندارد و این مجوز را از او ساقط کنید.

 

 

بهترین وکیل ملکی در رشت

✍ نکات مورد توجه در معاملات وکالتی

در معاملات کلان مالی_ملکی که از طریق وکالت‌نامه رسمی صورت می‌گیرد الزامی است که پیش از انجام معامله، اعتبار سند رسمی وکالت‌نامه از دفترخانه‌ای که تنظیم کننده سند وکالت بوده است، کتباً استعلام شود.مبایعه نامه و وکالت‌نامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون تنظیم مبایعه نامه و صرفاً به اعتبار وکالت‌نامه رسمی حتی به صورت بلاعزل، معامله‌ای انجام ندهید. بهتر است جهت پیشگیری از سوء استفاده از وکالت‌نامه در آینده، دقت شود که وکالت‌نامه صادر شده محدودیت زمانی نداشته باشد. از انجام معاملاتی که به واسطه وکالتنامه‌های کلی که مربوط به اموال منقول و غیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند مقوله وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب کنید.
در صورت انجام معاملات با وکالت رسمی همانند معاملات املاک در رهن بانک‌ها و ملک وکالتی سعی کنید در اسرع وقت نسبت به دریافت سند قطعی انتقال ملک اقدامات لازم را انجام دهید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

هشدارهای لازم درخصوص معاملات با وکالت نامه رسمی

معاملات وکالتی نیز خطرات خاص خود را دارد و باید پیش از انجام چنین معاملاتی با نکات آن آشنا بود.
در برخی از معاملات وکالتی فروشنده جهت انتقال سند قطعی به فردی که از او خرید را انجام داده است «وکالت بلاعزل» می‌دهد. اغلب مردم تصور می‌کنند چون کلمه بلا عزل را در این قرارداد شنیده‌اند و این وکالت بلاعزل است خریدار می‌تواند هر زمانی که اراده کند نسبت به ثبت سند به نام خود اقدام کند. باید توجه داشت که این نگرش و برداشت در این بخش کاملا اشتباه و خطرآفرین است. به عبارتی ممکن است این تصور باشد که منظور از عبارت وکالت بلاعزل این است که فروشنده دیگر نمی‌تواند شخصاً وکالتش را فسخ کند. اما حوادث و جهات قانونی وجود دارد که حتی می تواند وکالت بلا عزل را بی اثر کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد طبق قانون در صورتی که یکی از طرفین معامله مجنون یا دیوانه شود و یا دچار مرگ گردد وکالت فی‌مابین آنها به راحتی فسخ می‌ گردد حتی اگر رسمی و بلاعزل باشد.

بهترین وکیل ملکی در رشت
✍ بنابراین با توجه به نکته‌ای که قید گردید دقت داشته باشید اگر یک ملک، خانه یا زمینی را به صورت سند وکالتی معامله کردید قبل از آن ‌که سند وکالتی را به سند قطعی تبدیل کنید فروشنده فوت کند و از دنیا برود وکالت فسخ شده و شما دیگر صاحب منزلی که هزینه آن را تمام و کمال پرداخت کرده‌اید، نیستید و آن ملک به فرزندان و وراث فرد فوت شده می‌رسد.جهت کم کردن ریسک این موضوع توصیه ما به شما این است که در یک دفتر اسناد رسمی یک مبایعه نامه بین خودتان تنظیم کنید در صورتی که این قول نامه یا مبایعه نامه تنظیم شود، حتی پس از فوت فروشنده نیز می‌توانید مالک ملکی که خریده‌اید بشوید. قابل ذکر است در این روش هم کمی دادگاهی دارید ولی در نهایت رأی دادگاه به نفع شما صادر شده و قطعاً شما خانه‌ای که بابت آن هزینه پرداخت کرده‌اید را به نام خود زده و صاحب واقعی و قانونی آن می‌شوید.

بهترین وکیل ملکی در رشت

مشاوره حقوقی – وکالت تخصصی
ویژه دعاوی ملکی ، املاک و اراضی از جمله : تصرف عدوانی، خلع ید، دعاوی املاک مشاع، تنظیم قراردادهای ملکی، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوی اثبات مالکیت، تخلیه ملک،، معامله معارض، فسخ قرارداد، فسخ معامله، ابطال سند، دعاوی پیمانکاری، داوری و … توسط بهترین وکلای متخصص، مجرب و متعهد در دپارتمان تخصصی – ملکی گیلان وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی.

مشاوره حقوقی تخصصی دعاوی ملکی در رشت-گیلان
وکالت تخصصی دعاوی ملکی در رشت-گیلان
وکیل خلع ید در رشت-گیلان
بهترین وکیل خلع ید در رشت-گیلان
بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در رشت-گیلان
بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در رشت-گیلان
بهترین دعوی تخلیه در رشت-گیلان
بهترین اثبات مالکیت در رشت-گیلان
بهترین وکیل ابطال معامله معارض در رشت-گیلان
بهترین وکیل شکایت انتقال ملک غیر در رشت-گیلان
بهترین وکیل دعاوی املاک مشاع در رشت
بهترین وکیل فسخ قرارداد ملکی در رشت-گیلان
بهترین وکیل فسخ معاملات ملکی در رشت-گیلان
بهترین وکیل دعاوی املاک در رشت-گیلان
بهترین دعاوی پیمانکاری در رشت- گیلان

نکته: دعاوی حقوقی با موضوعات ملکی، املاک و اراضی از زمره دعاوی ویژه و تخصصی می باشد. لذا طرح یا دفاع در چنین دعاوی پر اهمیت را به وکیل -وکلای مجرب و متخصص در انواع دعاوی ملکی، املاک و اراضی در گیلان وکالت بسپارید.

 

 

 

جهت ارتباط با موسسه حقوقی فرزانگان عدالت « گیلان وکالت» می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن مؤسسه: ۸۶ ۳۸ ۲۶ ۳۳ ۰۱۳

همراه موسسه: ۳۰۵۳-۴۳۰-۰۹۱۱

نکته ۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق الذکر ارائه می گردد.

نکته۲ – مشاوره حقوقی غیر حضوری به صورت تلفنی- آنلاین امکانپذیر می باشد.

نکته۳-  مشاوره حقوقی حضوری -غیر حضوری دارای هزینه میباشد.

نکته ۴- حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران – رشت : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.

سایر مطالب مرتبط:

وکیل ملکی در رشت

بهترین وکیل ملکی در رشت

وکیل در رشت

بهترین وکیل در رشت

بهترین وکیل رشت

وکیل خوب در رشت

بهترین وکیل گیلان

مشاوره حقوقی در رشت 

بهترین وکیل چک در رشت

وکیل سفته در رشت 

وکیل فسخ قرارداد در رشت 

وکیل فسخ معامله در رشت

بهترین وکیل خانم در رشت

وکیل ارث در رشت 

وکیل خانواده در رشت

بهترین وکیل مهریه در رشت

بهترین وکیل طلاق در رشت

بهترین وکیل طلاق توافقی در رشت

بهترین وکیل کیفری در رشت 

بهترین داوری در رشت